فهرست موضوعات مقالات علمی فهرست موضوعات مقالات علمی

موضوعات ویژه جامعه تعلیمات اسلامی موضوعات ویژه جامعه تعلیمات اسلامی

بیشترین مقالات مشاهده شده بیشترین مقالات مشاهده شده

عنوان تعداد مشاهده
تاثير دوره آموزش پژوهش در عمل در بهبود فرآيند ياددهي - يادگيري معلمان دوره ابتدايي شهر تهران 34777
بررسي مولفه هاي مورد نياز معلمان جهت کاربست فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) در فرايند برنامه ريزي درسي مدارس 34143
یادگیری 33756
نياز سنجي آموزشي دبيران مدارس متوسطه از ديدگاه دبيران و مديران 32054
کلاس هاي موضوعي؛ دستاوردها، محدوديت ها و راهکارها 31790
شناسايي مشکلات فرايند ارزشيابي برنامه هاي درسي و ارائه راهکارهايي براي رفع آن 31330
مقايسه ميزان عزت نفس و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در برنامه ارزشيابي كيفي و توصيفي و ارزشيابي سنتی 31137
جایگاه طبیعت در تربیت انسان از دیدگاه قرآن کریم 21098
تاثير تدريس به روش بديعه پردازي بر افزايش خلاقيت و پيشرفت تحصيلي درس تعليمات اجتماعي 21061
تاملي بر موانع تفکر انتقادي در برنامه درسي آموزش متوسطه 21022
نمایش 11 تا 20 از 234 نتیجه.
تعداد قلم در صفحه 10
از 24

جدیدترین مقالات علمی درج شده جدیدترین مقالات علمی درج شده

«برگشت

آسيب هاي تربيت ديني كودكان مقطع پيش دبستاني از نظر متخصصان علوم تربيتي، روان شناسي، علوم ديني، ادبيات كودك و مربيان پيش دبستاني

آسيب هاي تربيت ديني كودكان مقطع پيش دبستاني از نظر متخصصان علوم تربيتي، روان شناسي، علوم ديني، ادبيات كودك و مربيان پيش دبستاني )
 
 
نویسندگان: شمشيري بابك,نوذري مرضيه
 
 
چکیده: 

چکيده فارسي:
مساله پژوهش حاضر اين است كه از طريق مصاحبه با صاحب نظران علوم تربيتي، روان شناسي، علوم ديني، ادبيات كودك و مربيان پيش دبستاني آسيب هاي تربيت ديني كودكان پيش دبستاني را شناسايي نمايد. پرسش هاي تحقيق عبارت اند از: آسيب هاي تربيت ديني كودكان در مقطع پيش دبستاني كدام است؟ راه حل هاي مناسب براي درمان اين آسيب ها چيست؟ و چه تفاوت ها و شباهت هايي ميان نظرات مصاحبه شوندگان حوزه هاي مختلف وجود دارد؟ مطالعه حاضر از جمله تحقيقات كيفي است. در اين مطالعه از مصاحبه نيمه باز و روش نمونه گيري هدفمند براي گردآوري اطلاعات استفاده شده است. تعداد مصاحبه شوندگان 18 نفر است كه 8 نفر متخصص علوم تربيتي و روان شناسي، 4 نفر علوم ديني، 2 نفر ادبيات كودك و 4 نفر مربي پيش دبستاني هستند. براي تجزيه و تحليل داده ها از روش تحليل محتواي عرفي يا رابطه اي بهره گرفته شد، به اين صورت كه نتايج از درون داده ها به دست آمده اند. عمده ترين آسيب هاي شناسايي شده در اين مطالعه عبارت اند از: عدم توجه به اصل دين يابي، عدم توجه به تجارب ديني فردي، در نظر نگرفتن اصل فطرت، عدم دين محوري در برنامه تعليم و تربيت، عدم رعايت آزادي در تعليم و تربيت به ويژه تربيت ديني، رعايت نكردن ميانه روي و سرانجام عدم به كارگيري تخيل و استفاده از زبان هنر.

 

 
كليد واژه: كليدواژه فارسي: آسيب شناسي، تعليم و تربيت ديني، پيش دبستاني، روان شناسي، علوم تربيتي، علوم ديني، ادبيات كودك )