پرش به محتوا
جامعه تعلیمات اسلامی
مقالات علمی
یادگیری
ورود
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ه.ش.
ناوش
مقاله های علمی
مقاله های کاربردی
یادگیری
ارزیابی موقعیتهای یادگیری خلاق در برنامه درسی فارسی دوره ابتدائی (برنامه طراحی شده، تدوین شده و اجرا شده)
مطالب بیشتر
درباره ارزیابی موقعیتهای یادگیری خلاق در برنامه درسی فارسی دوره ابتدائی (برنامه طراحی شده، تدوین شده و اجرا شده)
»
بررسی یادگیریهای غیر رسمی دانش آموزان پسر دبستانی از همکلاسان و اولیای مدرسه
مطالب بیشتر
درباره بررسی یادگیریهای غیر رسمی دانش آموزان پسر دبستانی از همکلاسان و اولیای مدرسه
»
بررسی توانایی حل مسئله دانش آموزان پایه سوم راهنمایی ایران در تیمز 2007
مطالب بیشتر
درباره بررسی توانایی حل مسئله دانش آموزان پایه سوم راهنمایی ایران در تیمز 2007
»
روند عملکرد دانش آموزان ایران در ریاضیات، علوم و عوامل نگرشی با تأکید بر تفاوت های جنسیتی (بر اساس یافته های مطالعات تیمز)
مطالب بیشتر
درباره روند عملکرد دانش آموزان ایران در ریاضیات، علوم و عوامل نگرشی با تأکید بر تفاوت های جنسیتی (بر اساس یافته های مطالعات تیمز)
»
بررسی عوامل مؤثر بر فرایند آموزشی مدارس موفق: مطالعه چند مورد از مدارس شرکت کننده در آزمون پرلز 2006 و تیمز 2007
مطالب بیشتر
درباره بررسی عوامل مؤثر بر فرایند آموزشی مدارس موفق: مطالعه چند مورد از مدارس شرکت کننده در آزمون پرلز 2006 و تیمز 2007
»
ویژگی مدارس با عملکرد قوی و ضعیف در مطالعه بین المللی پیشرفت سواد خواندن
مطالب بیشتر
درباره ویژگی مدارس با عملکرد قوی و ضعیف در مطالعه بین المللی پیشرفت سواد خواندن
»
بررسي رابطه سبک هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه در درس زبان انگليسي شهر شيراز
مطالب بیشتر
درباره بررسي رابطه سبک هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه در درس زبان انگليسي شهر شيراز
»
مطالعه تاثير يادگيري مشارکتي (تفحص گروهي) بر رشد مولفه هاي مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان دختر پايه پنجم ابتدايي ناحيه 5 شهر اصفهان در سال تحصيلي 88-88
مطالب بیشتر
درباره مطالعه تاثير يادگيري مشارکتي (تفحص گروهي) بر رشد مولفه هاي مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان دختر پايه پنجم ابتدايي ناحيه 5 شهر اصفهان در سال تحصيلي 88-88
»
بررسي ميزان اثربخشي سبک آموزشي مک کارتي (MAT-4) در مقايسه با سبک هاي سنتي آموزش
مطالب بیشتر
درباره بررسي ميزان اثربخشي سبک آموزشي مک کارتي (MAT-4) در مقايسه با سبک هاي سنتي آموزش
»
بررسي يکپارچه سازي آموزشي در ايران و نگرش والدين دانش آموزان نسبت به اين سبك آموزشي
مطالب بیشتر
درباره بررسي يکپارچه سازي آموزشي در ايران و نگرش والدين دانش آموزان نسبت به اين سبك آموزشي
»
بررسي عوامل انگيزشي و نگرشي موثر در پيش بيني پيشرفت رياضيات، به منظور تدوين يک مدل ساختاري براي دانش آموزان پايه دوم دبيرستان
مطالب بیشتر
درباره بررسي عوامل انگيزشي و نگرشي موثر در پيش بيني پيشرفت رياضيات، به منظور تدوين يک مدل ساختاري براي دانش آموزان پايه دوم دبيرستان
»
طراحي مدل مفهومي يکپارچه سازمان يادگيرنده
مطالب بیشتر
درباره طراحي مدل مفهومي يکپارچه سازمان يادگيرنده
»
مقايسه دبيرستان هاي دولتي و غيرانتفاعي ناحيه 3 شيراز در ويژگي هاي سازمان يادگيرنده
مطالب بیشتر
درباره مقايسه دبيرستان هاي دولتي و غيرانتفاعي ناحيه 3 شيراز در ويژگي هاي سازمان يادگيرنده
»
اثربخشي آموزش محتواي مبتني بر فراشناخت با کمک نرم افزار بر خودراهبري و پيشرفت درسي دانش آموزان دوره ابتدايي
مطالب بیشتر
درباره اثربخشي آموزش محتواي مبتني بر فراشناخت با کمک نرم افزار بر خودراهبري و پيشرفت درسي دانش آموزان دوره ابتدايي
»
تاثير آموزش مهارت هاي ارتباطي بر باورهاي خودکارآمدي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دختر
مطالب بیشتر
درباره تاثير آموزش مهارت هاي ارتباطي بر باورهاي خودکارآمدي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دختر
»
تاثير دوره آموزش پژوهش در عمل در بهبود فرآيند ياددهي - يادگيري معلمان دوره ابتدايي شهر تهران
مطالب بیشتر
درباره تاثير دوره آموزش پژوهش در عمل در بهبود فرآيند ياددهي - يادگيري معلمان دوره ابتدايي شهر تهران
»
پيش بيني و تبيين رابطه بین عوامل دينداري با راهبردهای نوین یاددهی ـ یادگیری
مطالب بیشتر
درباره پيش بيني و تبيين رابطه بین عوامل دينداري با راهبردهای نوین یاددهی ـ یادگیری
»
بررسي رابطه سبك رهبري تحولي-تعاملي با ميزان كاربست مولفه هاي سازمان يادگيرنده در دبيرستان هاي شهر اصفهان
مطالب بیشتر
درباره بررسي رابطه سبك رهبري تحولي-تعاملي با ميزان كاربست مولفه هاي سازمان يادگيرنده در دبيرستان هاي شهر اصفهان
»
اثربخشي رعايت اصول طراحي آموزشي (14 اصل چندرسانه اي ون مرينبور و کستر) بر يادگيري و يادداري در محيط هاي يادگيري چندرسانه اي
مطالب بیشتر
درباره اثربخشي رعايت اصول طراحي آموزشي (14 اصل چندرسانه اي ون مرينبور و کستر) بر يادگيري و يادداري در محيط هاي يادگيري چندرسانه اي
»
مقايسه ابعاد يادگيري اجتماعي-هيجاني دانش آموزان مدارس بدون کيف و مدارس دولتي
مطالب بیشتر
درباره مقايسه ابعاد يادگيري اجتماعي-هيجاني دانش آموزان مدارس بدون کيف و مدارس دولتي
»
تاثير اجراي طرح ارزشيابي توصيفي-كيفي در تحقق هدف هاي شناختي، عاطفي و رواني- حركتي دوره ابتدايي در استان مرکزی
مطالب بیشتر
درباره تاثير اجراي طرح ارزشيابي توصيفي-كيفي در تحقق هدف هاي شناختي، عاطفي و رواني- حركتي دوره ابتدايي در استان مرکزی
»
نقش تربيتي خانواده هاي سنتي و مدرن بر پيشرفت تحصيلي فرزندان
مطالب بیشتر
درباره نقش تربيتي خانواده هاي سنتي و مدرن بر پيشرفت تحصيلي فرزندان
»
بررسي رابطه بين هوش معنوي و هوش هيجاني دانش آموزان دختر منطقه 15 آموزش و پرورش شهر تهران
مطالب بیشتر
درباره بررسي رابطه بين هوش معنوي و هوش هيجاني دانش آموزان دختر منطقه 15 آموزش و پرورش شهر تهران
»
اثربخشي آموزش راهبردهاي يادگيري بر پيشرفت تحصيلي: پژوهش فراتحليلي با تاکيد بر نقش تعديل کننده جنسيت
مطالب بیشتر
درباره اثربخشي آموزش راهبردهاي يادگيري بر پيشرفت تحصيلي: پژوهش فراتحليلي با تاکيد بر نقش تعديل کننده جنسيت
»
تاثير آموزش راهبردهاي يادگيري مطالعه فراشناختي بر انگيزش و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان
مطالب بیشتر
درباره تاثير آموزش راهبردهاي يادگيري مطالعه فراشناختي بر انگيزش و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان
»
بررسي نقش تاکيدات هدفي والدين در خود تنظيمي يادگيري دانش آموزان
مطالب بیشتر
درباره بررسي نقش تاکيدات هدفي والدين در خود تنظيمي يادگيري دانش آموزان
»
هنجاريابي پرسشنامه ادراکات محيط يادگيري (PES-HS)
مطالب بیشتر
درباره هنجاريابي پرسشنامه ادراکات محيط يادگيري (PES-HS)
»
مقایسه اثربخشی طراحی آموزشی مبتنی بر الگوی گانیه و دیک و کاری بر یادگیری، یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی
مطالب بیشتر
درباره مقایسه اثربخشی طراحی آموزشی مبتنی بر الگوی گانیه و دیک و کاری بر یادگیری، یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی
»
تأثیر بازخورد معلم (نوشتاری و کلامی)در ارزشیابی های تکوینی بر خودکارآمدی و میزان استفاده از راهبردهای یادگیری خودتنظیم دانش آموزان دوره راهنمایی
مطالب بیشتر
درباره تأثیر بازخورد معلم (نوشتاری و کلامی)در ارزشیابی های تکوینی بر خودکارآمدی و میزان استفاده از راهبردهای یادگیری خودتنظیم دانش آموزان دوره راهنمایی
»
روش شناسي پژوهش هاي مربوط به يادگيري الکترونيکي: مقايسه پژوهش هاي ايراني و خارجي
مطالب بیشتر
درباره روش شناسي پژوهش هاي مربوط به يادگيري الکترونيکي: مقايسه پژوهش هاي ايراني و خارجي
»
رابطه ميان ادراک معلمان از فرهنگ مدرسه با ميزان سازگاري نوآورانه آنان در به کارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي –
مطالب بیشتر
درباره رابطه ميان ادراک معلمان از فرهنگ مدرسه با ميزان سازگاري نوآورانه آنان در به کارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي –
»
پيش بيني وفاداري دانش آموزان دختر مدارس غير دولتي بر اساس اعتماد، تعهد و رضايت از مدرسه
مطالب بیشتر
درباره پيش بيني وفاداري دانش آموزان دختر مدارس غير دولتي بر اساس اعتماد، تعهد و رضايت از مدرسه
»
نقش راهبردهاي شناختي و فراشناختي در انگيزه پيشرفت فراگيران نظام آموزشي مبتني بر فناوري اطلاعات و ارتباطات
مطالب بیشتر
درباره نقش راهبردهاي شناختي و فراشناختي در انگيزه پيشرفت فراگيران نظام آموزشي مبتني بر فناوري اطلاعات و ارتباطات
»
مقايسه تاثير آموزش راهبردهاي تصويرسازي ذهني، تفکر بلند، بازنمايي کتبي و بازنمايي حرکتي بر عملکرد دانش آموزان ابتدايي در حل مسائل کلامي رياضي
مطالب بیشتر
درباره مقايسه تاثير آموزش راهبردهاي تصويرسازي ذهني، تفکر بلند، بازنمايي کتبي و بازنمايي حرکتي بر عملکرد دانش آموزان ابتدايي در حل مسائل کلامي رياضي
»
تاثير روش هاي آموزشي نقشه مفهومي، يادگيري مشارکتي و سنتي بر انگيزه پيشرفت و پيشرفت تحصيلي درس زيست شناسي
مطالب بیشتر
درباره تاثير روش هاي آموزشي نقشه مفهومي، يادگيري مشارکتي و سنتي بر انگيزه پيشرفت و پيشرفت تحصيلي درس زيست شناسي
»
اثربخشي بازي هاي آموزشي رايانه اي بر پيشرفت تحصيلي و نگرش به يادگيري درس علوم
مطالب بیشتر
درباره اثربخشي بازي هاي آموزشي رايانه اي بر پيشرفت تحصيلي و نگرش به يادگيري درس علوم
»
مقايسه تاثير روش تدريس همياري (مشارکتي)، اکتشافي و سخنراني بر پيشرفت تحصيلي و نگرش نسبت به درس فيزيک
مطالب بیشتر
درباره مقايسه تاثير روش تدريس همياري (مشارکتي)، اکتشافي و سخنراني بر پيشرفت تحصيلي و نگرش نسبت به درس فيزيک
»
بررسي ارتباط چندگانه ويژگي هاي شخصيتي و سبک هاي يادگيري دانش آموزان
مطالب بیشتر
درباره بررسي ارتباط چندگانه ويژگي هاي شخصيتي و سبک هاي يادگيري دانش آموزان
»
اثربخشي آموزش راهبردهاي يادگيري و مطالعه در ارتقاي خودپنداره دانش آموزان داراي اضطراب امتحان
مطالب بیشتر
درباره اثربخشي آموزش راهبردهاي يادگيري و مطالعه در ارتقاي خودپنداره دانش آموزان داراي اضطراب امتحان
»
تعيين اثر بخشي آموزش راهبردهاي مديريت زمان بر سلامت رواني و انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان
مطالب بیشتر
درباره تعيين اثر بخشي آموزش راهبردهاي مديريت زمان بر سلامت رواني و انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان
»
رابطه بين حل مساله و تاب آوري با ميزان رفتارهاي پرخطر در بين دانش آموزان داراي پيشرفت تحصيلي بالا و پايين
مطالب بیشتر
درباره رابطه بين حل مساله و تاب آوري با ميزان رفتارهاي پرخطر در بين دانش آموزان داراي پيشرفت تحصيلي بالا و پايين
»
تاثير دوره آموزش پژوهش در عمل در بهبود فرآيند ياددهي - يادگيري معلمان دوره ابتدايي شهر تهران
مطالب بیشتر
درباره تاثير دوره آموزش پژوهش در عمل در بهبود فرآيند ياددهي - يادگيري معلمان دوره ابتدايي شهر تهران
»
بررسي ميزان اثربخشي سبک آموزشي مک کارتي (MAT-4) در مقايسه با سبک هاي سنتي آموزش
مطالب بیشتر
درباره بررسي ميزان اثربخشي سبک آموزشي مک کارتي (MAT-4) در مقايسه با سبک هاي سنتي آموزش
»
بررسي عوامل انگيزشي و نگرشي موثر در پيش بيني پيشرفت رياضيات، به منظور تدوين يک مدل ساختاري براي دانش آموزان پايه دوم دبيرستان
مطالب بیشتر
درباره بررسي عوامل انگيزشي و نگرشي موثر در پيش بيني پيشرفت رياضيات، به منظور تدوين يک مدل ساختاري براي دانش آموزان پايه دوم دبيرستان
»
رابطه راهبردهاي يادگيري خودتنظيم و انگيزش پيشرفت دانش آموزان دوره متوسطه
مطالب بیشتر
درباره رابطه راهبردهاي يادگيري خودتنظيم و انگيزش پيشرفت دانش آموزان دوره متوسطه
»
کلاس هاي موضوعي؛ دستاوردها، محدوديت ها و راهکارها
مطالب بیشتر
درباره کلاس هاي موضوعي؛ دستاوردها، محدوديت ها و راهکارها
»
تاثير اعتماد يادگيرنده نسبت به اثربخشي معلم و محتواي مورد تدريس بر ميزان يادگيري او
مطالب بیشتر
درباره تاثير اعتماد يادگيرنده نسبت به اثربخشي معلم و محتواي مورد تدريس بر ميزان يادگيري او
»
بررسي تاثير سبک هاي فکر بر ميزان يادگيري مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات
مطالب بیشتر
درباره بررسي تاثير سبک هاي فکر بر ميزان يادگيري مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات
»
بررسي هاي ويژگي روان سنجي پرسشنامه سبک يادگيري فلدر سولومون در دختران دوره راهنمايي
مطالب بیشتر
درباره بررسي هاي ويژگي روان سنجي پرسشنامه سبک يادگيري فلدر سولومون در دختران دوره راهنمايي
»