پرش به محتوا
جامعه تعلیمات اسلامی
مقالات علمی
چالش در اهداف تربيت ديني (شناخت، عاطفه و عملکرد) - مقاله های علمی
ورود
یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ه.ش.
ناوش
مقاله های علمی
مقاله های کاربردی
فهرست موضوعات مقالات علمی
آموزشی-پژوهشی
یادگیری
یاددهی
برنامه درسی
مبلمان آموزشی
ارزشیابی
فن آوری
آموزش معلمان
پژوهشی
فرهنگی-تربیتی
مهارت
مدیریت نفس
مدیریت تن
مدیریت زمان
تفکر خلاق
مهارتهای ارتباطی
مهارتهای ویِژه
مهارتهای عمومی
بینش
بینش اسلامی
بینش اجتماعی
بینش سیاسی
ادب
ادب در پیشگاه خداوند
ادب در پیشگاه خلق خدا
اجرایی-مدیریتی
موضوعات ویژه جامعه تعلیمات اسلامی
طراحی برنامه عمل
مستندسازی تجارب ناب و نوآوری ها
درس پژوهی
بیشترین مقالات مشاهده شده
«برگشت
چالش در اهداف تربيت ديني (شناخت، عاطفه و عملکرد)
عنوان نشریه: پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، سال بیستم، دوره جدید، شماره 17 ، زمستان 1391
عنوان مقاله:
چالش در اهداف تربيت ديني (شناخت، عاطفه و عملکرد)
نویسندگان:
علی اکبر عجم, محمود سعیدی رضوانی
چکیده
این مقاله به تناسب اهمیت شناخت هدف با روش تحلیلی نظری به بررسی رابطه اهداف سهگانه در حیطه شناختی، عاطفی و روانیحرکتی با رویکردهای مختلف در زمینه تربیت دینی پرداخته است. در این مقاله ابتدا اهداف سهگانه، و سپس رویکردهای مختلف تربیت دینی تبیین، و بر این اساس رابطه اهداف سهگانه با رویکردهای تربیت دینی مشخص شده است؛ لذا حيطههاي سهگانه شناختي و عاطفي و عملکردی با سه رويكرد ايمانگرا، عقلگرا و رويكرد تركيبي در ارتباط است. بنابراین در تربیت دینی باید رویکردی انتخاب شود که هم به عقل، هم به عاطفه و هم به رفتار یادگیرندگان توجه شود؛ بهعبارت دیگر باید به هر دو رویکرد عقلگرایی و ایمانگرایی و نتیجه آن، که عمل صالح است، توجه کافی مبذول شود.
کلمات کلیدی
اهداف تربیت دینی؛ اهداف شناختی عاطفی و روانی حرکتی؛ رویکرد ایمانگرایی؛ رویکرد عقلگرایی
لینک مقاله
375 مشاهده
جدیدترین مقالات علمی درج شده
عنوان
تاریخ انتشار
ebtedayi1
test
11/22/16
تست
11/22/16
آسيب هاي تربيت ديني كودكان مقطع پيش دبستاني از نظر متخصصان علوم تربيتي، روان شناسي، علوم ديني، ادبيات كودك و مربيان پيش دبستاني
2/24/15
نظريه پردازش، پذيرش و پرورش دين: رويكردي نرم براي انتقال فرهنگ ايثار و شهادت
2/24/15
توصيف و تبيين الگوهاي نظري تربيت اسلامي
2/24/15
پوپر و بازانديشي در فرايند يادگيري
2/24/15
جايگاه عقل و عاطفه در تربيت اخلاقي
2/24/15
ارزشيابي توسعه سوادآموزي در كشورهاي مسلمان
2/24/15
نهاد آموزشي مکتب در قيروان (قرن سوم) به روايت محمد بن سحنون
2/24/15
نمایش 1 تا 10 از 233 نتیجه.
تعداد قلم در صفحه 10
صفحه
(تغییر مقدار این فیلد باعث بارگذاری مجدد صفحه خواهد شد.)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
از 24
اول
قبلی
بعدی
آخرین