بیشترین مقالات مشاهده شده
رويكردهاي نظري زيربناي تعريف سواد: شواهدي از برنامه درسي كشورهاي آمريكا، كانادا، انگلستان، سنگاپور، سنگال، اندونزي و ايران
عنوان نشریه: نوآوري هاي آموزشي : پاييز 1388 , دوره 8 , شماره 31 ; از صفحه 75 تا صفحه 100 . |
عنوان مقاله: رويكردهاي نظري زيربناي تعريف سواد: شواهدي از برنامه درسي كشورهاي آمريكا، كانادا، انگلستان، سنگاپور، سنگال، اندونزي و ايران |
نویسندگان: داناي طوسي مريم, كيامنش عليرضا |
چکیده: برنامه ريزي آموزشي به طور سنتي به چگونگي آموزش تواناييهاي سواد در طيف زيادي از جمعيت کشور مي پردازد. بعد كليدي برنامه ريزي آموزشي در وهله اول، تعيين تعريف سواد و در وهله دوم، تعيين بهترين شيوه آموزش سواد با امكانات موجود در كشور است. سپس، برنامه ريزي درسي به سواد شكل مي دهد و شيوه انتقال آن را در افراد جامعه تعيين مي كند. |
كليد واژه: سواد، برنامه درسي، رويكرد ايدئولوژيكي، رويكرد مستقل از بافت |
جدیدترین مقالات علمی درج شده
عنوان | تاریخ انتشار | |
---|---|---|
ebtedayi1 | ||
بنر | ||
test | 11/22/16 | |
تست | 11/22/16 | |
آسيب هاي تربيت ديني كودكان مقطع پيش دبستاني از نظر متخصصان علوم تربيتي، روان شناسي، علوم ديني، ادبيات كودك و مربيان پيش دبستاني | 2/24/15 | |
نظريه پردازش، پذيرش و پرورش دين: رويكردي نرم براي انتقال فرهنگ ايثار و شهادت | 2/24/15 | |
توصيف و تبيين الگوهاي نظري تربيت اسلامي | 2/24/15 | |
پوپر و بازانديشي در فرايند يادگيري | 2/24/15 | |
جايگاه عقل و عاطفه در تربيت اخلاقي | 2/24/15 | |
ارزشيابي توسعه سوادآموزي در كشورهاي مسلمان | 2/24/15 |