بیشترین مقالات مشاهده شده
ذهنيت فلسفي مديران مدارس متوسطه آمل در ارتباط با روحيه دبيران در پذيرش الگوي مديريت آموزش علوم
عنوان نشریه: رهيافتي نو در مديريت آموزشي : بهار 1393 , دوره 5 , شماره 1 (پياپي 17) ; از صفحه 1 تا صفحه 19 . |
عنوان مقاله: ذهنيت فلسفي مديران مدارس متوسطه آمل در ارتباط با روحيه دبيران در پذيرش الگوي مديريت آموزش علوم |
نویسندگان: بهرنگي محمدرضا*, نوه ابراهيم عبدالرحيم, يوسف زاده اندواري رضا |
* دانشگاه خوارزمي |
چکیده:
اين پژوهش، با هدف «بررسي رابطه ذهنيت فلسفي مديران مدارس با روحيه دبيران در مدارس متوسطه پسرانه آمل براي پذيرش الگوي مديريت آموزش علوم» به روش توصيفي-همبستگي در سال تحصيلي 92-91 صورت گرفته است. در واقع هدف اصلي بررسي اهميت الگوي مديريت آموزش علوم با توجه به بعد پذيرش آن توسط دبيران و اهميت داشتن ذهنيت فلسفي مديران براي حمايت و ايجاد اين روحيه پذيرش است. جامعه آماري پژوهش 850 نفر از معلمان و 86 مدير آموزش و پرورش شهر آمل بوده، که تعداد 270 معلم و 60 مدير بر اساس جدول مورگان انتخاب شدند (936). ابزارهاي مورد استفاده در اين پژوهش شامل پرسشنامه ذهنيت فلسفي رجايي پور و سيف هاشمي (1382) و هم چنين پرسشنامه محقق ساخته روحيه دبيران براي پذيرش الگوي مديريت آموزش علوم مي باشند که پايايي آنها از راه ضريب آلفاي کرونباخ به ترتيب 0.81 و 0.78 بدست آمد. جهت تحليل داده ها از آزمون هاي همبستگي پيرسون و تحليل رگرسيون استفاده گرديد. نتايج آزمون همبستگي پيرسون حاکي از آن است که بين ذهنيت فلسفي مديران با روحيه الگوپذيري دبيران هم چنين بين مولفه هاي جامعيت، تعمق و انعطاف پذيري مديران با روحيه الگوپذيري دبيران رابطه مثبت و معني داري وجود دارد. سرانجام نتايج تحليل رگرسيون نيز حاکي از آن بود که بعد جامعيت با ضريب بتاي 0.43 سهم معناداري در پيش بيني روحيه الگوپذيري دبيران دارد. |
كليد واژه: ذهنيت فلسفي مديران، الگوي مديريت آموزش، روحيه دبيران در پذيرش الگوي مديريت آموزش |
جدیدترین مقالات علمی درج شده
عنوان | تاریخ انتشار | |
---|---|---|
ebtedayi1 | ||
بنر | ||
test | 11/22/16 | |
تست | 11/22/16 | |
آسيب هاي تربيت ديني كودكان مقطع پيش دبستاني از نظر متخصصان علوم تربيتي، روان شناسي، علوم ديني، ادبيات كودك و مربيان پيش دبستاني | 2/24/15 | |
نظريه پردازش، پذيرش و پرورش دين: رويكردي نرم براي انتقال فرهنگ ايثار و شهادت | 2/24/15 | |
توصيف و تبيين الگوهاي نظري تربيت اسلامي | 2/24/15 | |
پوپر و بازانديشي در فرايند يادگيري | 2/24/15 | |
جايگاه عقل و عاطفه در تربيت اخلاقي | 2/24/15 | |
ارزشيابي توسعه سوادآموزي در كشورهاي مسلمان | 2/24/15 |