بیشترین مقالات مشاهده شده
بررسي مولفه هاي مورد نياز معلمان جهت کاربست فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) در فرايند برنامه ريزي درسي مدارس
عنوان نشریه: پژوهش در برنامه ريزي درسي (دانش و پژوهش در علوم تربيتي-برنامه ريزي درسي) : پاييز 1391 , دوره 9 , شماره 34 ; از صفحه 42 تا صفحه 59 . |
عنوان مقاله: بررسي مولفه هاي مورد نياز معلمان جهت کاربست فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) در فرايند برنامه ريزي درسي مدارس |
نویسندگان: سبحاني نژاد مهدي, ملازهي اسما* |
چکیده: رايانه ها و فناوري هاي مرتبط، با پتانسيل تغيير دهنده بالقوه خود، آموزش و در پي آن نقش معلم را دچار دگرگوني کرده اند. توانايي کاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در تدريس، نياز به دانش کافي و مهارت در کاربست موفقيت آميز آن دارد. هدف پژوهش حاضر، بررسي مولفه هاي کاربست فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) توسط معلمان، در فرايند برنامه ريزي درسي مدارس است. روش مورد استفاده در انجام اين پژوهش، توصيفي از نوع تحليل - اسنادي است و جامعه آن را کليه اسناد مربوط به موضوع، شامل نوشتاري (کتاب ها، مقالات و...) و غيرنوشتاري (سايت ها) در بر مي گيرد. از جامعه فوق، نمونه ها به صورت هدفمند و با توجه به سوالات پژوهش انتخاب شده اند. ابزار گردآوري، فرم هاي فيش برداري و روش مورد استفاده براي تحليل داده ها نيز کيفي بوده است. بر اساس بررسي هاي انجام شده در سوابق نظري و پژوهشي، مهمترين مولفه هاي دانشي و مهارتي جهت کاربست ICT توسط معلمان، بنابر اظهارات صاحب نظران بين المللي، تهيه شد. سپس جهت تبيين مولفه هاي دانش و مهارت مقدماتي و دانش و مهارت تخصصي کاربست ICT توسط معلم در زمينه؛ طراحي و تدوين برنامه هاي درسي، اجراي برنامه درسي و تدريس و نيز ارزشيابي برنامه درسي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان، مورد استفاده قرار گرفت. |
كليد واژه: چارچوب نظري، فناوري اطلاعات و ارتباطات، معلم، برنامه ريزي درسي مدارس |
جدیدترین مقالات علمی درج شده
عنوان | تاریخ انتشار | |
---|---|---|
ebtedayi1 | ||
بنر | ||
test | 11/22/16 | |
تست | 11/22/16 | |
آسيب هاي تربيت ديني كودكان مقطع پيش دبستاني از نظر متخصصان علوم تربيتي، روان شناسي، علوم ديني، ادبيات كودك و مربيان پيش دبستاني | 2/24/15 | |
نظريه پردازش، پذيرش و پرورش دين: رويكردي نرم براي انتقال فرهنگ ايثار و شهادت | 2/24/15 | |
توصيف و تبيين الگوهاي نظري تربيت اسلامي | 2/24/15 | |
پوپر و بازانديشي در فرايند يادگيري | 2/24/15 | |
جايگاه عقل و عاطفه در تربيت اخلاقي | 2/24/15 | |
ارزشيابي توسعه سوادآموزي در كشورهاي مسلمان | 2/24/15 |