فهرست موضوعات مقالات علمی فهرست موضوعات مقالات علمی

موضوعات ویژه جامعه تعلیمات اسلامی موضوعات ویژه جامعه تعلیمات اسلامی

جدیدترین مقالات علمی درج شده جدیدترین مقالات علمی درج شده

«برگشت

بررسي تاثير سبک هاي فکر بر ميزان يادگيري مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات

عنوان نشریه:   پژوهش در برنامه ريزي درسي (دانش و پژوهش در علوم تربيتي-برنامه ريزي درسي) :   بهار و تابستان 1390 , دوره  8, شماره  29-28 ; از صفحه 26 تا صفحه 31 .
عنوان مقاله:  بررسي تاثير سبک هاي فکر بر ميزان يادگيري مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات
نویسندگان:  حسيني هفشجاني تورج*, صالح صدق پور بهرام
* دانشگاه علامه طباطبايي
چکیده: 

هدف از اين پژوهش بررسي تاثير سبک هاي تفکر بر ميزان يادگيري مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات بود. جامعه آماري اين پژوهش تمامي دانش آموزان سال سوم هنرستان هاي فني و حرفه اي ناحيه 1 استان چهارمحال و بختياري است که در حال گذراندن درس مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات بودند. در اين پژوهش از همه جامعه آماري به عنوان نمونه استفاده شد. تعداد حجم نمونه در اين پژوهش 358 نفر بود که شامل 142 دانش آموز دختر و 216 دانش آموز پسر بود. ابزار اندازه گيري در اين پژوهش شامل پرسشنامه سبک هاي تفکر استرنبرگ و واگنر و آزمون محقق ساخته مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات بود. داده هاي اين پژوهش با استفاده از روش هاي آمار توصيفي و استنباطي (ميانگين، انحراف معيار و انحراف استاندارد، آزمون tمستقل) تحليل شد، نتايج به دست آمده نشان داد که سبک تفکر اجرايي، تفکر قضايي، تفکر قانون گذارانه بر ميزان يادگيري مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات موثر است.

 
كليد واژه: سبک تفکر، مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات

لینک مقاله