فهرست موضوعات مقالات علمی فهرست موضوعات مقالات علمی

موضوعات ویژه جامعه تعلیمات اسلامی موضوعات ویژه جامعه تعلیمات اسلامی

بیشترین مقالات مشاهده شده بیشترین مقالات مشاهده شده

«برگشت

آسيب هاي تربيت ديني كودكان مقطع پيش دبستاني از نظر متخصصان علوم تربيتي، روان شناسي، علوم ديني، ادبيات كودك و مربيان پيش دبستاني

آسيب هاي تربيت ديني كودكان مقطع پيش دبستاني از نظر متخصصان علوم تربيتي، روان شناسي، علوم ديني، ادبيات كودك و مربيان پيش دبستاني )
 
 
نویسندگان: شمشيري بابك,نوذري مرضيه
 
 
چکیده: 

چکيده فارسي:
مساله پژوهش حاضر اين است كه از طريق مصاحبه با صاحب نظران علوم تربيتي، روان شناسي، علوم ديني، ادبيات كودك و مربيان پيش دبستاني آسيب هاي تربيت ديني كودكان پيش دبستاني را شناسايي نمايد. پرسش هاي تحقيق عبارت اند از: آسيب هاي تربيت ديني كودكان در مقطع پيش دبستاني كدام است؟ راه حل هاي مناسب براي درمان اين آسيب ها چيست؟ و چه تفاوت ها و شباهت هايي ميان نظرات مصاحبه شوندگان حوزه هاي مختلف وجود دارد؟ مطالعه حاضر از جمله تحقيقات كيفي است. در اين مطالعه از مصاحبه نيمه باز و روش نمونه گيري هدفمند براي گردآوري اطلاعات استفاده شده است. تعداد مصاحبه شوندگان 18 نفر است كه 8 نفر متخصص علوم تربيتي و روان شناسي، 4 نفر علوم ديني، 2 نفر ادبيات كودك و 4 نفر مربي پيش دبستاني هستند. براي تجزيه و تحليل داده ها از روش تحليل محتواي عرفي يا رابطه اي بهره گرفته شد، به اين صورت كه نتايج از درون داده ها به دست آمده اند. عمده ترين آسيب هاي شناسايي شده در اين مطالعه عبارت اند از: عدم توجه به اصل دين يابي، عدم توجه به تجارب ديني فردي، در نظر نگرفتن اصل فطرت، عدم دين محوري در برنامه تعليم و تربيت، عدم رعايت آزادي در تعليم و تربيت به ويژه تربيت ديني، رعايت نكردن ميانه روي و سرانجام عدم به كارگيري تخيل و استفاده از زبان هنر.

 

 
كليد واژه: كليدواژه فارسي: آسيب شناسي، تعليم و تربيت ديني، پيش دبستاني، روان شناسي، علوم تربيتي، علوم ديني، ادبيات كودك )
 
 

جدیدترین مقالات علمی درج شده جدیدترین مقالات علمی درج شده

«برگشت

ارزشيابي توسعه سوادآموزي در كشورهاي مسلمان

 
 
 
 
 
 
 
چکیده: 

چکیده فارسی:
هدف تحقيق توصيفي حاضر، ارزشيابي توسعه سوادآموزي در 57 كشور مسلمان بوده كه داده هاي لازم از طريق بررسي اسناد و مدارك مرتبط گردآوري و با استفاده از روش ثانويه داده ها مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته اند. نتايج حاكي از آن است كه 78 درصد از مردان، 64 درصد از زنان و در مجموع 71 درصد از شهروندان كشورهاي مسلمان باسواد و 267 ميليون نفر از شهروندان كشورهاي مسلمان بي سواد مي باشند كه اين امر حاكي از آن است كه توسعه سوادآموزي مردان كشورهاي مسلمان در وضعيت متوسط، توسعه سوادآموزي زنان كشورهاي مسلمان نسبتا پايين و در مجموع، توسعه سوادآموزي در كشورهاي مسلمان در وضعيت متوسط قرار دارد.

 
كليد واژه: كليد واژه فارسي: سوادآموزي، كشورهاي مسلمان، ارزشيابي )