یادگیری یادگیری

«برگشت

مطالعه تاثير يادگيري مشارکتي (تفحص گروهي) بر رشد مولفه هاي مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان دختر پايه پنجم ابتدايي ناحيه 5 شهر اصفهان در سال تحصيلي 88-88

عنوان نشریه:   رهيافتي نو در مديريت آموزشي :   تابستان 1388 , دوره  2 , شماره  4 ; از صفحه 63 تا صفحه 76
عنوان مقاله: مطالعه تاثير يادگيري مشارکتي (تفحص گروهي) بر رشد مولفه هاي مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان دختر پايه پنجم ابتدايي ناحيه 5 شهر اصفهان در سال تحصيلي 88-87
نویسندگان: فهامي ريحانه*,عزتي محسن
دانشگاه پيام نور مركز نطنز

چکیده: 

هدف اين پژوهش بررسي تاثير يادگيري مشارکتي با تاکيد بر روش تفحص گروهي بر رشد مهارت هاي اجتماعي، از قبيل احترام گذاشتن به ديگران، مسووليت پذيري، دوستيابي و مشاركت در فعاليت هاي گروهي دانش آموزان دختر پايه پنجم ابتدايي ناحيه 5 شهر اصفهان بوده است. اين پژوهش به روش شبه تجربي و استفاده از طرح پيش آزمون و پس آزمون با گروه گواه صورت گرفت. جامعه آماري اين تحقيق دانش آموزان دختر پايه پنجم ابتدايي ناحيه 5 شهر اصفهان در سال تحصيلي 88-87 بوده‏اند که جمعا شامل 2287 دانش آموز دختر بوده است که حدود 320 نفر به عنوان نمونه تحقيق لحاظ گرديده‏اند. جهت جمع آوري اطلاعات از آزمون رشد مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان پايه پنجم ابتدايي کرامتي (1382) استفاده شد. پايايي اين آزمون با روش آلفاي کرونباخ 83 صدم بدست آمد. داده ها و اطلاعات جمع آوري شده با استفاده از آزمونT و استفاده از نرم افزارSPSS تحليل گرديد. نتايج و يافته هاي پژوهش حاضر حاکي از تاييد فرضيه کلي تحقيق مي باشد. اگر چه در مطالعه مولفه هاي مهارتهاي اجتماعي به صورت جداگانه که به عنوان فرضيه هاي ويژه در اين پژوهش تلقي شده اند نتايج حاکي از تاثير معنادار متغير آزمايشي يعني يادگيري مشارکتي بر رشد مهارت هاي اجتماعي مي باشد.

كليد واژه: يادگيري مشاركتي، تفحص گروهي، مهارت هاي اجتماعي، پايه پنجم

لینک مقاله