یادگیری یادگیری

«برگشت

بررسي تاثير سبک هاي فکر بر ميزان يادگيري مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات

عنوان نشریه:   پژوهش در برنامه ريزي درسي (دانش و پژوهش در علوم تربيتي-برنامه ريزي درسي) :   بهار و تابستان 1390 , دوره  8, شماره  29-28 ; از صفحه 26 تا صفحه 31 .
عنوان مقاله:  بررسي تاثير سبک هاي فکر بر ميزان يادگيري مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات
نویسندگان:  حسيني هفشجاني تورج*, صالح صدق پور بهرام
* دانشگاه علامه طباطبايي
چکیده: 

هدف از اين پژوهش بررسي تاثير سبک هاي تفکر بر ميزان يادگيري مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات بود. جامعه آماري اين پژوهش تمامي دانش آموزان سال سوم هنرستان هاي فني و حرفه اي ناحيه 1 استان چهارمحال و بختياري است که در حال گذراندن درس مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات بودند. در اين پژوهش از همه جامعه آماري به عنوان نمونه استفاده شد. تعداد حجم نمونه در اين پژوهش 358 نفر بود که شامل 142 دانش آموز دختر و 216 دانش آموز پسر بود. ابزار اندازه گيري در اين پژوهش شامل پرسشنامه سبک هاي تفکر استرنبرگ و واگنر و آزمون محقق ساخته مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات بود. داده هاي اين پژوهش با استفاده از روش هاي آمار توصيفي و استنباطي (ميانگين، انحراف معيار و انحراف استاندارد، آزمون tمستقل) تحليل شد، نتايج به دست آمده نشان داد که سبک تفکر اجرايي، تفکر قضايي، تفکر قانون گذارانه بر ميزان يادگيري مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات موثر است.

 
كليد واژه: سبک تفکر، مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات

لینک مقاله