برنامه درسی
رويكردهاي نظري زيربناي تعريف سواد: شواهدي از برنامه درسي كشورهاي آمريكا، كانادا، انگلستان، سنگاپور، سنگال، اندونزي و ايران
عنوان نشریه: نوآوري هاي آموزشي : پاييز 1388 , دوره 8 , شماره 31 ; از صفحه 75 تا صفحه 100 . |
عنوان مقاله: رويكردهاي نظري زيربناي تعريف سواد: شواهدي از برنامه درسي كشورهاي آمريكا، كانادا، انگلستان، سنگاپور، سنگال، اندونزي و ايران |
نویسندگان: داناي طوسي مريم, كيامنش عليرضا |
چکیده: برنامه ريزي آموزشي به طور سنتي به چگونگي آموزش تواناييهاي سواد در طيف زيادي از جمعيت کشور مي پردازد. بعد كليدي برنامه ريزي آموزشي در وهله اول، تعيين تعريف سواد و در وهله دوم، تعيين بهترين شيوه آموزش سواد با امكانات موجود در كشور است. سپس، برنامه ريزي درسي به سواد شكل مي دهد و شيوه انتقال آن را در افراد جامعه تعيين مي كند. |
كليد واژه: سواد، برنامه درسي، رويكرد ايدئولوژيكي، رويكرد مستقل از بافت |