برنامه درسی برنامه درسی

«برگشت

بررسي موانع توسعه آموزش الکترونيکي در نظام آموزشي ايران

عنوان نشریه:   مديريت و برنامه ريزي در نظام هاي آموزشي :   پاييز 1387 , دوره  1 , شماره  1 ; از صفحه 47 تا صفحه 61 .
عنوان مقاله:  بررسي موانع توسعه آموزش الکترونيکي در نظام آموزشي ايران
نویسندگان:  حسيني لرگاني سيده مريم*, ميرعرب رضي رضا, رضايي سعيد
* موسسه پژوهش و برنامه ريزي آموزش عالي
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسي تحليلي موانع توسعه آموزش الکترونيکي در نظام آموزشي ايران بود. براي اين منظور ابتدا به شناسايي موانع توسعه آموزش الکترونيکي در ايران با استفاده از روش دلفي و سپس به مشخص کردن اولويت آنها و ارائه راهكار پرداخته شد. روش تحقيق از نوع توصيفي-پيمايشي و نمونه آماري شامل 46 نفر از متخصصين آموزش الکترونيکي بود. پرسشنامه اين پژوهش، از نوع محقق ساخته و با ضريب پايايي 0.86 مي باشد. آزمون هاي آماري به کار رفته، علاوه بر روش دلفي، روش مجذور كاي (خي دو)، آزمون فريدمن و ضريب همبستگي كندال مي باشند. نتايج پژوهش حاکي از آن است که موانع آموزش الکترونيکي در نظام آموزشي ايران به ترتيب عبارتند از 1) موانع تكنولوژيكي، 2) فرهنگي/اجتماعي، 3) پداگوژيكي، 4) حقوقي/اداري، 5) راهبردي و 6) اقتصادي.

 
كليد واژه: نظام آموزشي، فناوري اطلاعات و ارتباطات، آموزش الکترونيکي، موانع توسعه آموزش الکترونيکي

لینک مقاله