برنامه درسی
بررسي مقايسه اي ديدگاه کارشناسان و معلمان شهر قزوين به لحاظ نارسايي هاي آموزش و تربيت شهروندي در برنامه درسي دوره راهنمايي تحصيلي
عنوان نشریه: رهيافتي نو در مديريت آموزشي : پاييز 1388 , دوره 2 , شماره 5 ; از صفحه 25 تا صفحه 56 |
عنوان مقاله: بررسي مقايسه اي ديدگاه کارشناسان و معلمان شهر قزوين به لحاظ نارسايي هاي آموزش و تربيت شهروندي در برنامه درسي دوره راهنمايي تحصيلي |
نویسندگان: سيف نراقي مريم,نادري عزت اله,شريعتمداري علي,حسيني مهر علي* |
* دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران |
چکیده: هدف اين پژوهش بررسي مقايسه اي نارسايي هاي آموزش و تربيت شهروندي در برنامه درسي دوره راهنمايي تحصيلي از ديدگاه کارشناسان و معلمان شهر قزوين است. اين پژوهش از نظر مقصد و هدف، از نوع پژوهش هاي کاربردي و از نظر شيوه اجرا، روش پژوهش زمينه اي را بكار برده است. جامعه و نمونه آماري پژوهش شامل دو گروه آزمودني با جزييات زير مي باشد: كارشناسان برنامه ريزي و آموزش مقطع راهنمايي آموزش و پرورش شهر قزوين و اساتيدي كه در سطح دانشگاههاي قزوين دروس تحليل محتوا، ارزيابي كتاب ها و برنامه ريزي درسي را تدريس مي كنند كه مجموع اين دو گروه با عنوان كارشناس 30 نفر بوده است. |
كليد واژه: آموزش شهروندي، برنامه درسي، نارسايي تربيت شهروندي |