برنامه درسی برنامه درسی

«برگشت

اشاعه و كاربست نتايج ارزشيابي برنامه درسي

عنوان نشریه:   نوآوري هاي آموزشي :   زمستان 1388 , دوره  8 , شماره  32 ; از صفحه 154 تا صفحه 187 .
عنوان مقاله:  اشاعه و كاربست نتايج ارزشيابي برنامه درسي
نویسندگان:  آقازاده محرم, سنه افسانه

چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بيان و بررسي چگونگي اشاعه و كاربست يافته ها و نتايج ارزشيابي برنامه درسي است. بدين منظور تلاش مي شود نخست توليد دانش برنامه درسي مورد بررسي قرار گيرد و سپس به پرسش چگونگي كاربست نتايج ارزشيابي برنامه درسي پرداخته شود. فرايند اشاعه نتايج نيز از موضوعاتي است كه در كنار كاربست يافته ها مورد توجه قرارگرفته شده است.
پس از اين مباحث، انواع الگوهاي اشاعه و كاربست، مانند الگوهاي 
CIHR، اتاوا و دانش فرايندي معطوف به عملكرد ارايه شده اند. در اين خصوص به الگوهايي تاكيد شده كه دست كم از دهه 1990 به اين سو كاربري بيشتري داشته اند. در نهايت، مسايل مربوط به اشاعه و كاربست نتايج ارزشيابي عرضه گرديده است.

كليد واژه: اشاعه، كاربست، ارزشيابي، برنامه درسي

لینک مقاله