دانشنامه دانشنامه

سید عبد المهدی موسوی آل طعمه

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

روح حاج سید عبدالمهدی موسوی آل طعمه

از معماران بزرگ  و چهره  شاخص موسسان جامعه تعلیمات اسلامی به ملکوت اعلی پیوست.

مرحوم حاج سید عبدالمهدی موسوی آل طعمه، بیست و هشتمین بقیه السَّلف از فرزندان حضرت امام موسی بن جعفر علیه الصلوه و السلام بود که با وسعت نظر، سماحت و بزرگواری فراخ، به تعریف و انجام      مسئوولیت های سترگ و ایفای نقش های شگرفی در حوزه های مختلف علمی، آموزشی، بهداشت و درمان، عمران و آبادانی و بویژه نشر معارف اسلامی پرداخت.

هموکه؛با تاسّی به سیره نبیّ مکرم اسلام، حضرت محمد صلی الله علیه و اله و سلم، خاستگاه گسترش معارف الهی و آرامش مسلمین را در احداث مسجد یافت و به عمران مساجد شکوهمند، همچونمسجد الغدیر، اهتمام ورزید.

هموکه؛ با اقتداء به حضرت مولی الموحدین، امیر المومنین، امام علی علیه الصلوه و السلام، درد درمندان     وی را بی قرار می ساخت و بالمآل به تاسیسبیمارستان خیریه فوق تخصصی سوم شعبان، همت گمارد تا التیام بخش بیماران باشد.

هموکه؛با اقتداء به حضرت امام حسن مجتبی علیه الصلوه و السلام، در روزهای سخت زندگی، آزمون موفقیت آمیز خویش را در گستره ی سفره های اطعام نیازمندان می دانست و با پیروی از خاندان خویش به سفره داری برای زئران، ایتام و مساکین، اهتمام فرمود.

هموکه؛ با اقتدا، به حضرت امام محمد باقر علیه الصلوه و السلام، اندیشه ی دستیابی جامعه ی شیعیان به پیشرفت را در احداث مدارس اسلامی دریافت و به تاسیسمجتمع های موفق آموزشی و پرورشی همچون الغدیر برای نوباوگان میهن اسلامی، بنیان نهاد تا مدارس اسلامی، صحن تجلیگاه رویش      نسل های مومن به ساحت ولایت باشند.

هموکه؛ با تاسّی به حضرت امام جعفر صادق علیه الصلوه و السلام،مصونیّت مذهب حنیف تشیع را از تحریف در  اشاعه ی معارف ناب اسلامی توسط حوزه های مقدسه علمیه دانست و با سازماندهی متمکّنین متدّین بهتاسیس و حمایت از حوزه های مقدسه علمیه ، موفق گردید.

هموکه؛ از این پس، نام او، یادآور همراهی با نیازمندان در روزهای سخت زندگی، بیانگرمتانت او در روزهای آزمون و منادی امداد به زجر کشیدگان در تمامی روزگاران زندگی است.

روح بلند او با اجداد طاهرینش علیهم السلام، محشور و سیره و سلوک او مستدام باد.

جامعه تعلیمات اسلامی

                                                                                                                پنجم خردادماه 1394

0 پیوست‌ها
3637 مشاهده