«برگشت

روز بدون کیف و بزرگداشت دهه فجر

باسمه تعالی

روز یکشنبه 12/11/93دبستان نرگس لحظه هایی سرشار از شوق و اشتیاق را تجربه کرد. از آغازین لحظات صبح روز یک شنبه دانش آموزان در گوشه و کنار دبستان، مشغول آماده سازی وسایل برای خلق روزی پر از خاطره بودند.

ساعت 7:30 با ورود همه ی دانش آموزان به نمازخانه ، ویژه برنامه های واحد تربیتی آغاز گردید. تلاوت قرآن همگانی –سرود فصل انقلاب –اجرای نمایش –دکلمه خوانی و صحبت پیرامون حوادث انقلاب و سال 1357 از جمله برنامه های اجرا شده بود .

سپس دانش آموزان به کلاس رفتند و برنامه ویژه روز بدون کیف شروع شد. طبق برنامه قبلی مقرر گردید، پایه های اوّل به تکمیل و تزیین شعارهای انقلاب بپردازند.

در پایه دوم، دانش آموزان با ساخت کبوترهایی که تصاویر و سخنان ارزشمند امام خمینی (ره ) را حمل می کردند، با نوشتن جملاتی در کنار این فعالیت با شعارهای زمان انقلاب بیشتر آشنا شوند و ارادت خود را به امامشان نشان بدهند.

عزیزان پایه سوم، با ساخت پلاکاردهایی که شعارهای انقلابی بر روی آن نوشته شده بود، اعلام نمودند که با عزمی راسخ در راهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهند کرد.

در پایه چهارم و پنجم فعالیت ماکت سازی انجام گرفت. با گروه بندی نمودن دانش آموزان، هر کدام از گروه ها به ساخت ماکت هایی پرداختند که در پایه چهارم به موضوع انقلاب اسلامی و راهپیمایی و تظاهرات سال 57 مربوط بود. در پایه پنجم نیز موضوع ماکت سازی، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای هسته ای انتخاب شده بود.

دانش آموزان پایه ششم نیز در این روزبه یادماندنی، با طراحی و تکمیل نمایشگاه عکس از دستاوردهای پس ازپیروزی انقلاب لحظاتی زیبا را رقم زدند.

وحدت و هماهنگی بین گروه ها مثال زدنی بود. دانش آموزان پس از ساخت ماکت و تکمیل آنها، به تزیین کلاس ها با محوریت انقلاب و دهه فجر پرداختند. نمایش فیلم از زندگی امام خمینی (ره) و حوادث سال 57 نیز از جمله برنامه های اجرا شده در این روز بود که پس از دیدن نمایش، ارزیابی آن توسط مربیان تربیتی انجام گرفت.

"آرزویمان سر بلندی ایران اسلامی و عزت و آبادانی آن است"