بازیهای آموزشی بازیهای آموزشی

آموزش مفاهیم مختلف ریاضی، علوم تجربی و شناخت بیشتر پدیده های اطراف از طریق فعالیت و بازی یکی از بهترین روشهای پر کردن بهینه اوقات فراغت کودکان در منزل می باشد. در این بخش چند ایده مطرح می کنیم تا باعث توسعه این موضوع شود:
 
1- دفترچه ساخت کلمات
می توان یک دفترچه ساخت که به بخشهای مختلف تقسیم شده و روی هر بخش یک حرف نوشت و کودکان را ترغیب به ساخت کلمه با قرار دادن حروف در کنار هم کرد. حتی می توان دفترچه دیگری ساخت که به جای حروف در بخشهای آن کلمات را نوشته و بازی ساخت جمله را انجام داد.
 
 
2- دربهای پلاستیکی و شمارش
جمع آوری درب پلاستیکی ظروف یکبار مصرف فرصت خوبی برای فعالیتهای مربوط به شمارش می باشد. می توان به کمک آنها تمرین شمارش را با کودکان انجام داد.
 
 
3- چوب بستنی ها
بچه ها عاشق بستنی هستند. بعد از این چوب بستنی ها را دور نریزید. با آن ها می توان ابزارهای خوبی برای آموزش ریاضیات ساخت. واقعیت این است که کار با چوب بستنی انتها نداشته و یکی از ابزارهای خوب برای آموزش کودکان می باشد.
 
             
 
به جای چوب بستنی می توانید از چوبهای پزشکی که در داروخانه ها می فروشند استفاده کنید. چوب ها را در یک قابلمه آب بگذاریم تا حداقل 30 دقیقه بجوشند. سپس به آرامی چوب را خم کنید اگر خوب خم نشد باز آن را به ظرف آب گرم برگردانده و جوشاندن را ادامه دهید  تا چوب نرم شود. چوب را با ظرافت خم کنید و داخل جداره لیوان بگذارید تا حداقل یک شبانه روز بماند. به جای نقاشی می توانید از برچسب نیز استفاده کنید
 


این صفحه را به اشتراک بگذارید