روش تدریس علامت کمتر- بیشتر روش تدریس علامت کمتر- بیشتر

به نام خدا

روش تدریس علامت کمتر-بیشتر در کتاب ریاضی اول دبستان

با توجه به اینکه دانش آموزان اول ابتدایی بعضا در یادگیری علامت کمتر- بیشتر (>=<) دچار اشتباه می شوند بنده روش ابداعی خود را جهت فراگیری بهتر این دانش آموزان بصورت اجرای یک نمایشنامه در داخل کلاس توسط خود دانش آموزان بیان می کنم.

ابتدا دو نفر از دانش آموزان را با جثه های چاق و لاغر به جلوی تابلو فرا می خوانم سپس یک نفر دیگر از دانش آموزان را به عنوان گرگ به جلوی تابلو آورده و از او می خواهم دست خود را بصورت علامت بیشتر در آورده و با در نظر گرفتن دو نفر اول به عنوان طعمه به سمت آنها حمله ور شود.

ظبیعتا او به سمت دانش آموز چاقتر هجوم می برد. در این حالت به بچه ها می گویم که همیشه گرگ (علامت بیشتر ) به سمت عدد بیشتر و طعمه ی بزرگتر می رود و دهانش به سمت آن است و پشتش به سمت عدد کمتر (طعمه ی کوچکتر) است.

آموزگار کلاس اول دبستان دخترانه جعفری اسلامی شهناز سید متین



این مطلب را به اشتراک بگذارید



روش تدریس خواندن ((خوا)) در کتاب فارسی اول دبستان(خانم شهناز سید متین) روش تدریس خواندن ((خوا)) در کتاب فارسی اول دبستان(خانم شهناز سید متین)

به نام خدا

روش تدریس خواندن (خوا) در کتاب فارسی اول دبستان

با توجه به اینکه دانش آموزان اول دبستان اکثرا، در خواندن کلماتی که دارای خوا می باشند، دچار مشکل می شوند، لذا بنده روش ابداعی خود را در جهت فراگیری بهتر دانش آموزان به صورت داستان زیر ارائه می نمایم:

مادری بود که سه دختر داشت، اسم اولی (خ) دومی (واو) و سومی (الف) در میان این سه بچه خواهر وسطی خیلی بازیگوش و شلوغ بود و هرجا که میرفت، مادرش را اذیت می کرد.

بنابراین مادرش تصمیم گرفت که دیگر (واو) را به هیچ جا نبرد ولی دو خواهر دیگر با خواهش و التماس و با وساطت از مادرشان خواستند که او را به خانه ی خاله شان ببرند ولی مادرش با یک شرط قبول کرد که (واو) بیاید ولی صدایش در نیاید.

از آن به بعد خواهر وسطی همراه خواهرانش می رفت ولی هیچوقت صدایش در نیامد و خوانده نش.

خانم شهناز سید متین آموزگار پایه اول دبستان دخترانه جعفری اسلامی



این صفحه را به اشتراک بگذارید