اخبار دفتر مرکزی اخبار دفتر مرکزی

حضور مدیرعامل جامعه تعلیمات اسلامی در مدرسه کنی اسلامی

در اولین روز از بازگشایی مدارس،  آقای دکتر حیدری با حضور در دبستان کنی اسلامی در صبحگاه مجازی این مدرسه شرکت نمودند. در این مراسم آقای حیدری ضمن گفتگو با دانش آموزان از طریق فضای وب،  نسبت به رفع بیماری کرونا و دیدار دوباره دانش آموزان در آینده نزدیک اظهار امیدواری نمودند.

 

پیام مدیر عامل جامعه تعلیمات اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی 1401-1400

تمدید مهلت ثبت نام دوره تربیت آموزگار پایه اول (آقا)

ثبت نام دوره تربیت آموزگار پایه اول (آقا) تا  هفتم مهرماه 1400 تمدید شد. واجدین شرایط می توانند جهت ثبت نام به قسمت ثبت نام در منوی توانمند سازی سایت جامعه تعلیمات اسلامی مراجعه نموده و اطلاعات خود را ثبت نمایند. جهت ورود به قسمت ثبت نام  ایــنجــا کلیک نمایید.

هیئت مدیره جامعه تعلیمات اسلامی تشکیل جلسه داد

روز یکشنبه 28  شهریور ماه جلسه هیئت مدیره جامعه تعلیمات اسلامی برگزار گردید. در این نشست که بصورت نیمه حضوری برگزار گردید ، برخی از اعضای محترم از طریق فضای وب در این جلسه حضور داشتند. اتخاذ تصمیمات جدید و نیز بررسی و پیگیری مصوبات جلسه قبل از نتایج جلسه روز یکشنبه بود.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش‌ و پرورش:

بیشترین آسیب محرومیت از آموزش حضوری متوجه دانش‌آموزان دوره ابتدایی است

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش‌ و پرورش گفت: بیشترین ضربه از افت یادگیری متوجه دانش‌آموزان مدارس دولتی عادی و مناطق محروم است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از خبرگزاری تسنیم، «بهنام بهراد»، عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش‌ و پرورش، اظهار کرد: بیشترین آسیب محرومیت از آموزش حضوری متوجه دانش‌آموزان دوره ابتدایی است چون دانش‌آموزان دبستانی، باید مهارت پایه مانند «خواندن» و «نوشتن» را که با آموزش مجازی قابل انتقال نیست،‌ فرا بگیرند. به همین دلیل بسیاری از کشورهای اروپایی از بهار سال گذشته مدارس ابتدایی خود را تعطیل نکردند.

وی افزود: مطالعات ثانویه روی نتایج آزمون بین‌المللی «تیمز» و «پرلز» نشان داده است زمان آموزش دروس «ریاضی» یا «علوم»، در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بسیار مؤثر است و افزایش زمان آموزش با عملکرد تحصیلی بهتر رابطه دارد. آموزش مجازی و فقدان آموزش حضوری به معنای کاهش زمان آموزش و متعاقباً کاهش پیشرفت تحصیلی بویژه در مهارت‌ها یا دروس اساسی مانند خواندن، نوشتن، ریاضی و علوم خواهد بود. نتیجه مطالعات و بررسی‌های بین‌المللی بر روی دانش‌آموزان 10 تا 19 ساله نشان می‌دهد این گروه از دانش‌آموزان، در زمان تعطیلی مدارس به نسبت قبل از آن به طور میانگین در هفته بین 4 تا 8 ساعت کمتر آموزش دریافت کرده‌اند؛ این وضعیت در کشور ما نیز مصداق دارد.

وی ادامه داد: تغییرات مدیریتی در سطوح مختلف، تمایل مدیران به دفاع از عملکرد خود، فراهم نشدن فرصت‌های مناسب برای اندیشیدن درباره افت تحصیلی، پیش‌آمدها و دغدغه‌های مختلف، ممکن است باعث غفلت و انکار موضوع افت تحصیلی شود.

بهراد گفت: در همین راستا، وزارت آموزش و پرورش، پیشنهاد داده است تا برنامه‌ریزی‌ها، برای جبران افت تحصیلی برای دو گروه از دانش‌آموزان انجام شود: نخست، دانش‌آموزانی که نِصاب قبولی لازم را در یک یا چند ماده درسی کسب نکرده‌اند و دوم، دانش‌آموزانی که بر اساس نتایج به‌دست آمده از ارزشیابی آغازین، به تشخیص معلم و تأیید شورای مدرسه نیازمند برخورداری از کلاس‌های آموزشی رفع اشکال، تعمیق یادگیری و کلاس‌های آموزش تکمیلی هستند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: مرور تعدادی از دروس در برنامه‌ریزی‌ها باید مد نظر باشد؛ چرا که بعضی از مواد درسی و نیز تعدادی از واحدهای یادگیری در یک درس، به جهت مبنایی بودن نقش آن نیازمند توجه ویژه هستند. لذا انتخاب دروس و بازآموزی محتوای اصلی و مهم آن بر اساس ملاک‌های زیر باید مورد توجه باشد:

  1. پیش‌نیاز، پایه و اساس یادگیری‌های آتی دانش‌آموزان است.

  2. بر اساس نتایج ارزیابی‌های آغازین، عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان بیشترین افت را در این درس نشان می‌دهد.

برنامه‌های جبرانی باید در قالب چند سناریو اجرایی شود که در ادامه به آنها اشاره می‌شود:

 کلاس‌های آموزش جبرانی و تقویتی تابستان

 بهراد گفت: نزدیک‌ترین زمان برای جبران بازماندگی‌های آموزش، کلاس های تابستانی است. آموزش‌های پیش‌بینی شده در این کلاس‌ها می‌تواند ضمن بهبود نرخ تکرار پایه، در کاهش افت تحصیلی پنهان نیز مؤثر واقع شود. در این گام با دو رویکرد می‌تواند مداخلات مؤثری را در فرآیند یاددهی-یادگیری دانش‌آموزان ایجاد کرد: گام اول، تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزانی که نتوانستند نصاب قبولی را در خردادماه سال 1400 کسب کنند و گام دوم، تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزانی که با وجود کسب نمره نصاب قبولی در تمام دروس بر اساس نظر خود دانش‌آموزان و اولیای آنها، تمایل دارند برای اطمینان بیشتر از یادگیری‌ها، از دوره آموزشی تابستانی نیز بهره‌مند شوند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش‌ و پرورش ادامه داد: مدارس باید بر اساس تصمیم کمیته تخصصی آموزشی و پرورش استان نسبت به برگزاری ارزشیابی آغازین برای تعدادی از دروس هدف، اقدام کرده و پس از ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان از سوی معلمان، مدیر مدرسه با هماهنگی شورای مدرسه نسبت به شناسایی دانش‌آموزان و ارائه آموزش‌ها برای تعمیق یادگیری و رفع اشکال اقدام ‌کند.

توانمندسازی معلمان و ارتقای شایستگی آنها در طول سال تحصیلی

وی افزود: بهبود یادگیری دانش‌آموزان با حرفه‌ای شدن معلمان و آموزش‌های حرفه‌ای آنان ارتباط جدی دارد. فاصله گرفتن از رویکرد صرف انتقال دانش و ورود به عرصه‌هایی که در آن یادگیری‌های تعاملی و اکتشافی گسترش می‌یابد، مهم‌ترین نیاز معلمان است. توانمندسازی معلمان در فنون و تکنیک‌های آموزش و ارزشیابی‌های از راه دور، ارتباط مؤثر با دانش‌آموزان در آموزش‌های از راه دور با تأکید بر احیای نقش مشاوره‌ای معلمان و تلفیق فناوری و دانش «پداگوژی» باید مدنظر باشد.

ایجاد زمینه‌های لازم برای خود آگاهی دانش‌آموزان

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش‌ و پرورش گفت: واقعیت آن است که افت تحصیلی پنهان در لفافه نمرات متورم و ارزشیابی‌‌هایی با روایی و پایایی ناکافی مخفی می‌ماند. درک واقعیت‌های موجود از میزان و کیفیت یادگیری و ایجاد دغدغه برای جبران در دانش‌آموزان، همچنین حمایت‌های مؤثر خانواده از آنان و تأثیری که مدرسه می‌تواند در ایجاد نهضتی برای بهبود یادگیری و کاهش شکاف آموزشی داشته باشد قابل توجه است

ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خبر داد:
برگزاری پویش مجازی «سرباز حسینم» ویژه کودکان و نوجوانان
به همت اداره کل فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پویش مجازی «سرباز حسینم» ویژه کودکان و نوجوانان برای دومین سال برگزار می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، اعلام کرد: پویش مجازی «سرباز حسینم» همزمان با شیوع ویروس کرونا با دعوت از کودکان و نوجوانان برای ارسال مداحی، لب خوانیِ مداحی، نقاشی با موضوع محرم و عزاداری و همچنین عکس های دردانه های حسینی در مراسم عزاداری فعالیت خود را آغاز کرد.

هدف این پویش زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و امام حسین علیه السلام برای کودکان و نوجوانان است و در سال گذشته این پویش به نحو شایسته ای  در بین خانواده ها منتشر شد و محتوای زیادی از سوی علاقمندان برای این پویش ارسال شده است.

امسال با محدود شدن قالب های ارسال محتوای این پویش در بخش «عکس» و «نقاشی» فعال است و خانواده ها می توانند از سیاه پوشان منزل گرفته تا پوشش و دکور و پخش نذری ترغیب کودکان و نوجوانان به کشیدن نقاشی از داستان های مرتبط با اهل بیت علیهم السلام، فرزندان خود را برای شرکت در این پویش ترغیب کنند.

 شایان ذکر است: پویش مجازی سرباز حسینم در محرم سال ۱۴۰۰تا کنون روزانه بیش از ۱۰۰محتوا ( عکس و نقاشی) ارسالی مخاطبین درمحیط های پویش  قرار گرفته است.

علاقمندان می توانند محتوای خود را در پیام رسان ایتا به نشانی  https://eitaa.com/sarbaze_hoseinam و در فضای اینستاگرام به آدرس instagram.com/sarbaze_hoseinam و در تلگرام با نشانی https://t.me/sarbaze_hoseinam ارسال نمایند.

رئیس جمهور در هشتاد و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا:
«بازگشایی مدارس» و «جلوگیری از عقب افتادگی آموزشی»، یک ضرورت است
رئیس ستاد ملی کرونا درهشتاد و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: مسئله بازگشایی مدارس و جلوگیری از این عقب افتادگی آموزشی یک ضرورت است و لازم است همه مقدمات، به ویژه تنویر افکار عمومی، برای بازگشایی مدارس، انجام شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، در «هشتاد و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا» با اشاره بر ضرورت بازگشایی مدارس، اظهار کرد: مسئله آغاز سال تحصیلی در جلسه سال گذشته مطرح و مقرر شد نسبت به اقناع افکار عمومی اقداماتی انجام گیرد.

رییس جمهور با تأکید بر اطلاع رسانی سریع و صحیح به خانواده ها، تصریح کرد: پیش از آغاز سال تحصیلی، هر فردی که با دانش آموز مرتبط است، از معلم و کادر مدرسه گرفته تا راننده های سرویس مدارس و والدین دانش آموزان، واکسینه خواهند شد.

آیت الله رئیسی افزود: در 50 درصد مدارس کشور، کلاس ها زیر 15 نفر است و بازگشایی این مدارس به راحتی و در چارچوب پروتکل های بهداشتی قابل انجام است، این موارد باید به مردم اعلام شود.

وی با اشاره به این که مسئله بازگشایی مدارس و جلوگیری از این عقب افتادگی آموزشی یک ضرورت است،گفت: ما معتقدیم که در موارد مربوط به مردم، هیچ تصمیم گیری بدون اقناع و مشارکت مردم نباید، اتفاق بیفتد. باید همه مقدمات، به ویژه تنویر افکار عمومی، برای بازگشایی مدارس، انجام شود.

نخستین «همایش ملی تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی»، بهمن ماه 1400 با تأکید بر تربیت انقلابی در منظومه‌ فکری حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «همایش ملی تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی»، با اهداف اندیشه‌ورزی، ایده‌پردازی، نظریه‌پردازی و تولید ادبیات علمی در زمینه‌ تعلیم و تربیت انقلابی با رویکرد منظومه‌ فکری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی)؛ فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی و تبیین معارف انقلاب اسلامی با محوریت حوزه تعلیم و تربیت، تمهید کاربست عملی اندیشه‌های تربیتی امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در نظام فرهنگی آموزشی و تربیتی کشور، پاسخگویی نظام‌مند و روشمند به مسائل و چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت کشور، زمینه‌سازی برای گفتگوی مؤثر علمی، حمایت فکری و علمی از نخبگان و فرهیختگان فعال در حوزه تعلیم و تربیت انقلابی و ارتقاء و اصلاح ساختار و نظام آموزشی تربیتی مبتنی بر گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی تحقق تحول بنیادین در آموزش و پرورش، در خرداد ماه 1400برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، رویکردهای این همایش، شامل ترسیم و تدوین منطق پشتیبان، امتداد و الزامات دیدگاه‌ها و اقدامات کلان حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در زمینه تعلیم و تربیت، استخراج نواندیشی‌ها و تقریر نظریه از دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در زمینه تعلیم و تربیت، طراحی و تدوین الگو و مدل‌های شناختی و رفتاری در حوزه‌ تعلیم و تربیت با توجه به دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و گستره پژوهش‌ها با اولویت مطالعات تطبیقی و مقایسه‌ای، مطالعات میان رشته‌ای و فرا تحلیلی، مطالعات آینده‌پژوهی، آینده‌نگاری و آینده‌اندیشی است.

 این همایش در پنج محور و موضوع «مبانی نظری تعلیم و تربیت انقلابی»، نتمدن نوین اسلامی و تعلیم و تربیت انقلابی»، «ساحت‌های تعلیم و تربیت انقلابی»، «راهبردها و رهیافت‌های تعلیم و تربیت انقلابی» و «عوامل و نهادهای تعلیم و تربیت انقلابی» برگزار خواهد شد.

همچنین، از جمله برنامه‌های این همایش می‌توان به حمایت از طرح‌های پژوهشی، حمایت از پایان‌نامه‌ها و رسائل حوزوی و دانشگاهی، برگزاری نشست و کرسی‌های علمی، برگزاری کارگاه‌های علمی، انتشار مقالات، انجام مصاحبه‌های تخصصی و برگزاری نمایشگاه محصولات اشاره کرد.

در این گزارش آمده است؛ تاریخ ارسال چکیده مقالات 30 آبان 1400 و تاریخ ارسال اصل مقالات 30 دی ماه 1400 و زمان برگزاری این همایش بهمن ماه 1400 می‌باشد.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه‌ معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، مدیریت پشتیبانی و تولید علم بومی و پست الکترونیکtat@cfu.ac.ir ارسال کنند. نشانی وب سایت همایشWww.tat.cfu.ac.irمی‌باشد

اطلاعیه آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان استخدام آموزگار پایه اول ابتدایی

ثبت نام از متقاضیان (آقا) استخدام تا  هفدهم شهریور ماه تمدید شد. واجدین شرایط می توانند جهت ثبت نام به قسمت ثبت نام در منوی توانمند سازی سایت جامعه مراجعه نموده و اطلاعات خود را ثبت نمایند. جهت ورود به قسمت ثبت نام  ایــنجــا کلیک نمایید.

جناب آقای مهندس فیاضی عضو محترم هیئت مدیره جامعه تعلیمات اسلامی

ضایعه رحلت ابوی گرامیتان عالم جلیل القدر حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا فیاضی را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن مرحوم و صبر و سکینه برای بازماندگان محترم مسألت داریم.

دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی

مصاحبه با متقاضیان شرکت در دوره تربیت آموزگاری پایه اول

مصاحبه اولیه با متقاضیان شرکت در دوره تربیت آموزگاری پایه اول (آقایان) در دبستان پیام غدیر با همکاری این مجموعه در حال انجام است.
پذیرفته شدگان در این مرحله در کلاسهای آزمایشی که از روز دوشنبه 15/6/1400 برگزار خواهد شد شرکت خواهند نمود و متعاقب آن از دهم مهر ماه 1400 در دوره آموزش های رسمی ضمن خدمت در دوترم شرکت خواهند نمود و افراد واجد شرایط برای سال تحصیلی 1402-1401جذب مدارس پسرانه جامعه تعلیمات اسلامی و کانون مدارس اسلامی خواهند شد.


 

آخرین جلسه کارگاه آموزشی آشنایی با زبان قرآن برگزار گردید

روز دوشنبه هشتم شهریور ماه آخرین جلسه آموزشی "آشنایی با زبان قرآن" به صورت حضوری در  دبستان کنی اسلامی برگزار گردید. در این نشست آموزشی که بصورت هفتگی و غیر حضوری برگزار می گردید آموزگاران کلاس اول ابتدایی و معلمین قرآن مدارس ابتدایی جامعه تعلیمات اسلامی شرکت داشتند و از حضور اساتید مجرب قرآنی استفاده می گردید. آخرین جلسه این کارگاه آموزشی بصورت حضوری و به میزبانی دبستان کنی منعقد گردید.این دوره آموزشی با هماهنگی و برنامه ریزی جناب آقای نیری و سرکار خانم جواد زاده کارشناسان واحد قرآن، نماز و عترت دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی در روز دوشنبه 8 شهریور ماه همزمان با سالروز شهادت رجایی و باهنر به کار خود پایان داد.

اطلاعیه تمدید مهلت ثبت نام استخدام معلم آقا

به اطلاع می رساند مهلت ثبت نام استخدام معلم تا دهم شهریور ماه تمدید گردید. پیرو اطلاعیه قبلی دفتر جامعه تعلیمات اسلامی مبنی بر استخدام آموزگار آقا ویژه کلاس اول مجددا متذکر می گردد؛

دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی و کانون مدارس اسلامی در نظر دارند از بین متقاضیان واجد شرایط ، آموزگار پایه اول ابتدایی استخدام نماید. داوطلبان محترم متقاضی ثبت نام در دوره تربیت آموزگار پایه اول ابتدایی (شهر تهران -ویژه آقایان) جهت ثبت نام به قسمت توانمند سازی ؛ بخش (ثبت نام) مراجعه نموده و اطلاعات مورد نیاز را در بخش مربوطه ثبت نمایند.

نکات مهم:

1- این دوره صرفا جهت تربیت آموزگار پایه اول ابتدایی مدارس تحت پوشش جامعه تعلیمات اسلامی و کانون مدارس اسلامی شهر تهران می باشد.

2- از افراد واجد شرایط جهت انجام مصاحبه حداکثر تا 1400/6/10 دعوت به عمل می آید

3- جهت پاسخگویی به سوالات می توانید همه روزه (باستثنای پنج شنبه و جمعه) از ساعت 8- 14 با تلفن دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی 66409032 تماس حاصل فرمایید.

با تشکر - ستاد ثبت نام دوره تربیت آموزگار پایه اول ابتدایی شهر تهران(ویژه آقایان)

 

برگزاری آفلاین دوره آموزشی حقوق کودک و حقوق نوجوانان و جوانان

با حضور سرکار خانم الیاسی تصویر برداری دوره آموزشی حقوق کودک به پایان رسید. این دوره آموزشی که بصورت آفلاین برگزار خواهد گردید با هماهنگی و برنامه ریزی آقای ایمانی مسئول واحد توانمند سازی نیروی انسانی دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی صورت پذیرفت. این دوره آموزشی در 12 جلسه و با حضور خانم دکتر الیاسی استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی در دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی ضبط گردید.

آزمون این دوره آموزشی در تاریخ 1400/6/5 بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

درگذشت والده مکرمه جناب آقای حاتمی مسئول واحد رفاه و تعاون

بدینوسیله درگذشت والده گرامی جناب آقای حاتمی مسئول واحد تعاون و رفاه دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی را به اطلاع می رساند. ضمن عرض تسلیت به حضور آقای حاتمی ، از خداوند متعال برای آن فقیده ی سعیده ، رحمت واسعه الهی  و  همچنین برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت داریم.

کارکنان دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی

اطلاعیه استخدام معلم برای کلاس اول دبستان ویژه آقایان

دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی و کانون مدارس اسلامی در نظر دارند از بین متقاضیان واجد شرایط ، آموزگار پایه اول ابتدایی استخدام نماید. داوطلبان محترم متقاضی ثبت نام در دوره تربیت آموزگار پایه اول ابتدایی (شهر تهران -ویژه آقایان) جهت ثبت نام به قسمت توانمند سازی ؛ بخش (ثبت نام) مراجعه نموده و اطلاعات مورد نیاز را در بخش مربوطه ثبت نمایند.

نکات مهم:

1- این دوره صرفا جهت تربیت آموزگار پایه اول ابتدایی مدارس تحت پوشش جامعه تعلیمات اسلامی و کانون مدارس اسلامی شهر تهران می باشد.

2- از افراد واجد شرایط جهت انجام مصاحبه حداکثر تا 1400/6/10 دعوت به عمل می آید

3- جهت پاسخگویی به سوالات می توانید همه روزه (باستثنای پنج شنبه و جمعه) از ساعت 8- 14 با تلفن دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی 66409032 تماس حاصل فرمایید.

با تشکر - ستاد ثبت نام دوره تربیت آموزگار پایه اول ابتدایی شهر تهران(ویژه آقایان)

« مدیران آینده ساز و عمل گرا»

 

1-مدیران آینده ساز می بایستی همواره به فکر ارتقاء سطح دانش، آگاهی و مهارت های شغلی کارکنان خود باشند؛

2-مدیران آینده ساز می بایستی کارهای مدرسه خودشان را بر سه محور دین، قانون، عقل استوار نمایند؛

3-مدیران آینده ساز بایستی مهارت های فنی، انسانی و ادراکی را در خودشان تقویت نمایند؛

4-مدیران آینده ساز می بایستی به تفاوت فردی کارکنان خودشان توجه نمایند؛

5-مدیران آینده ساز می بایستی عزت نفس و کرامت همکاران خود را پاس نمایند و تلاش کنند که بر قلب  و روح آنان مدیریت کنند؛

6- مدیران آینده ساز مدیرانی هستند که تشویق به موقع و مناسب ، انگیزه ی کار ، تلاش ، هم دلی، هماهنگی و همکاری را دو چندان می کنند؛

7-مدیران آینده ساز همکاری کارکنان خود را به دوستی، صمیمیت، هماهنگی، هم دلی، هم یاری، هم کوشی، و  هم افزایی تبدیل می کند؛

 8-مدیران آینده ساز همواره هفت اصل موفقیت ( باور، امید، هدف، برنامه، تلاش، پشتکار، نتیجه)را در ذهن خود مرور می کنند؛

 9-مدیران آینده ساز از همکاری افراد نو اندیش و آینده نگر در مدرسه خود بهره می گیرند؛

 10-مدیران آینده ساز، نظام پیشنهادات را در مدرسه خود مستقر و فعال می سازند؛

11-مدیران آینده ساز برای تأمین جانشین یکی از معاونان با تجربه ، مسلط و آگاه را به عنوان معاون ارشد یا قائم مقام خود جهت کمک  و نظارت بر حوزه های مختلف مدرسه به کار می گیرد و او را جهت جانشینی موقت و حتی دائم خود تربیت و آماده می نماید؛

12-مدیران آینده ساز مدیرانی هستند که بر مبنای عقلانیت، بصیرت، معنویت، عدالت، دانش و معرفت، مهارت، فطرت عمل می کنند؛

13-مدیران آینده ساز به نقطه نظرات و پیشنهادات همکارانشان توجه می کنند و از این طریق سطح صمیمیت ، اتحاد، همکاری و درک متقابل را میان خود و همکارانشان ارتقاء می بخشند؛

14-مدیران آینده ساز مدیرانی هستند که پیشنهادهای کارکنان خود را جدای از شخصیت آنان بررسی و پیگیری می نمایند؛

15-مدیران آینده ساز مدیرانی هستند که اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت  برنامه ها را با هم هماهنگ می نمایند؛

16-مدیران آینده ساز مدیرانی هستند که برای فعالیت های گروهی در مدرسه اهمیت و ارزش قایل هستند؛

17-مدیران آینده ساز مدیرانی هستند که به جای اندیشه و افسوس بر گذشته به فکر حال و اینده هستند؛

18-مدیران آینده ساز مدیرانی هستند که شنونده خوبی هستند، آنان معتقدند که اگر به دقت به صحبت دیگران گوش دهند دو برابر سود می برند؛

19-مدیران آینده ساز مدیرانی هستند که برای انجام هر کاری بهترین روش  و مناسبت ترین زمان  و شایسته ترین افراد  و کمترین هزینه را در نظر میگیرند؛

20-مدیران آینده ساز مدیرانی هستند که هرگز منتظر نمی مانند که کارها به سراغشان بیایند بلکه آنها به سراغ کار می روند؛

21-مدیران آینده ساز مدیرانی هستند که در یک خودارزیابی  بررسی می کنند که آیا از کارهای سخت و دشوار فرار کرده  یا به استقبال آنها رفته اند؛

22-مدیران آینده ساز مدیران استراتژیک و مدیران پدافند غیر عامل هستند؛

23-مدیران آینده ساز مدیرانی هستند که انسانهای، سلیم النفس، باتقوا، کاردان، ارزش مدار،آگاه، انقلابی و ولایت مدار، باتجربه در حوزه کاری خود  منصوب می نمایند؛

24- مدیران آینده ساز می بایستی با قدر دانی به موقع از کارکنان شایسته روحیه همکاری، تعاون، تعامل، مسئولیت پذیری، ابداع، ابتکار، نوآوری، خلاقیت، و ایده پردازی را در آنان تقویت نماید؛

25- مدیران آینده ساز به کارکنان خود اعتماد می کنند تا آنان بتوانند در آینده بهتر و موفق تر عمل کنند؛

                                                                                           

                                                                                                            آقای دکتر حیدری - مدیر عامل جامعه تعلیمات اسلامی

اجلاس مدیران مدارس سراسری جامعه تعلیمات اسلامی

روز شنبه و در اولین روز اجلاس سراسری مدیران مدارس جامعه تعلیمات اسلامی ؛ آقای لولاچیان ، آقای حیدری و حجت الاسلام و المسلمین  بهشتی و آقای دکتر میرمحمدصادقی سخنرانی نمودند.

در این نشست که به صورت مجازی برگزار گردید مدیران مدارس جامعه سراسر کشور حضور داشتند. اجلاس مدیران در دومین و سومین روز خود توسط جامعه تعلیمات اسلامی مرکز یزد مدیریت و اجرا می گردد.

 

برگزاری اجلاس سراسری مدیران مدارس جامعه تعلیمات اسلامی

اجلاس سالانه مدیران مدارس جامعه تعلیمات اسلامی از روز شنبه  16 مرداد ماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد . هر سال در مرداد ماه اجلاس سراسری مدیران مدارس جامعه در شهر مقدس مشهد برگزار می گردید که در دومین سال پیاپی این اجلاس به صورت مجازی و بدون حضور میهمانان و مدعوین برگزار خواهد شد. اجلاس سراسری مدیران با سخنرانی بزرگان و مسئولین جامعه تعلیمات اسلامی از روز شنبه 16 مرداد ماه آغاز می گردد و  تا دوشنبه 16 مرداد ماه با مرکزیت دفتر جامعه تعلیمات اسلامی ادامه دارد. در این همایش مدیران مدارس سراسر کشور و همچنین نمایندگان حقوقی استانها از طریق فضای وب حضور خواهند داشت.

جهت اطلاعات بیشتر به  وب سایت

http://hamrahschool.ir/

مراجعه نمایید