اخبار دفتر مرکزی اخبار دفتر مرکزی

جلسه تبادل نظر با مجتمع رفاه پیرامون دانش آموختگان

اولین جلسه تبادل نظر و هم اندیشی پیرامون موضوع دانش آموختگان در روز شنبه مورخ 28-11-96 با مسئولین دانش آموختگان مجتمع رفاه برگزار گردید و مقرر گردید به منظور کیفیت بخشی به این امر اینگونه جلسات استمرار یابد.لازم به ذکر است در این جلسه پیرامون طرحهایی نظیر ایجاد پرونده الکترونیکی - گنجینه تجارب و ... بحث و گفتگو به عمل آید

جلسه مدیران مدارس شهر تهران

روز یکشنبه جلسه مدیران مدارس جامعه تعلیمات اسلامی شهر تهران در دبیرستان رضویه برگزار خواهد شد. این جلسه که با حضور کارشناسان،مدیران برگزار می گردد از سخنرانی دکتر خورشیدی استفاده خواهد شد. در این جلسه مدیران مدارس به تبادل نظر و بیان تجربیان خواهند پرداخت و همچنین از تجربیات و فعالیت های دبیرستان رضویه آگاه خواهند شد.

تصاویر جشن قرآن و عترت دبستان دین و دانش

برگزاری همایش قرآن و عترت در مجتمع هاشمیه تبریز 30  بهمن 96

برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی در دبستان کنی

دبستان کنی به مدیریت آقای مرتضایی میزبان شورای برنامه ریزی بود . در این جلسه که در روز 29  بهمن برگزار شد جناب آقای دکتر حیدری و نیز حاج آقا دادگسترنیا و اعضای شورای برنامه ریزی حضور داشتند . در این جلسه اعضای شورای برنامه ریزی به همراه کادر مدرسه از فضاهای مدرسه کنی بازدید کردندو در کلاس های درس حضور پیدا کردند. این جلسه مصوباتی نیز به همراه داشت.

نکات انرژی مثبت و انتقال به دیگران:

1-      سلام و احوال پرسی با دوستان، رفقا، همکاران

2-      امید آفرینی برای خود و دیگران، با امید زندگی کنیم.

3-      تفاهم – توانایی تحمل تفائتها

4-      تحسین و تشکر

5-      با همه به خوبی رفتار کنیم

6-      لبخند زدن، خونسردی خود را حفظ کردن

7-      خیرخواه دیگران بودن، و یاری نمودن یکدیگر

8-      یادگیری یعنی در کنار هم بودن، با هم زیستن، زیستن یعنی آفرینی کردن.

9-      وقتی غمگین هستید، دنیا شما را به سخره می گیرد.وقتی خوشحالید، دنیا به شما لبخند می زن. اما وقتی دیگران را خوشحال می کنید دنیا به شما تعظیم می کند.

برگزاری جشنواره قرآن و عترت در دبستان نرگس

جشنوراه قرآن و عترت در دبستان نرگس برگزار گردید در این جشنواره نونهالان دبستانی با ارائه فعالیتهای بسیار پربار و معنوی، فضای حاکم بر این جشنواره را به نور معنویت خویش نورانی نمودند.این همایش با سخنرانی جناب آقای حیدری مدیر عامل جامعه تعلیمات اسلامی آغاز گردید و با اجرای برنامه های دانش آموزان ادامه یافت و در پی آن از دانش آموزان تقدیر به عمل آمد .

برای دریافت فایل تصاویر اینجا کلیک کنید

برگزاری جشنواره قرآن و عترت در مجتمع محبان الحسین(ع)

روز شنبه 21 بهمن 96 مجتمع محبان الحسین (ع) شاهد حضور دانش آموزان و شرکت کنندگان در مسابقات و مدیر عامل  جامعه تعلیمات اسلامی به همراه آقای جوانشیر معاونت آموزشی و پرورشی جامعه و آقای بانی کارشناس و مسئول قرآن و عترت منطقه 12 آموزش پرورش شهر تهران بود. در این همایش که به همت مدیریت مدرسه  آقای ابطحی و دبیران و معاونین پرورشی و دیگر دست اندر کاران برگزار شده بود، دانش آموزان به اجرای تواشیح ، قرائت قرآن و دیگر برنامه ها پرداختند   . در ادامه برنامه جناب آقای حیدری به ایراد سخن پرداختند و به دانش آموزان نسبت به تحصیل و فراگرفتن دانش و استفاده از موقعیت بسیار عالی که در این دبیرستان دارند توصیه هایی بیان داشتند.

پیام جامعه تعلیمات اسلامی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی 22 بهمن

با سلام و درود به روح پاک امام شهیدان حضرت امام خمینی (ره) و درود به روان پاک شهدای انقلاب ؛

همزمان در آستانه ورود به چهلمین سال انقلاب اسلامی و همگام با مردم شریف و ملت شهید پرور ایران جامعه تعلیمات اسلامی همچون اسلاف خویش که در شکل گیری و ادامه مبارزات انقلاب اسلامی  1357 که با تربیت نیروهای مبارز و انقلابی و بانثار جان و مال خویش منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شدند و همچنین مدارس و مدیران محترم بر خود تکلیف می دانند که  در راهپیمایی غرور آفرین 22 بهمن شرکت نموده و ادامه دهنده راه امام و شهدای انقلاب باشند و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب پرچم مقدس کشورمان  را به مهدی صاحب الزمان(عج) بسپارند.

 

جامعه تعلیمات اسلامی

مسابقات قرآن و عترت دبیرستان نرگس

روز دوشنبه 16 بهمن مسابقات قرآن و عترت در دبیرستان نرگس برگزار گردید این مسابقات که در بین دانش آموزان دبیرستان نرگس برگزار شد شامل تواشیح، مسابقات تصویری و حفظ قران بود  که تا ساعت 4 ادامه داشت.این برنامه با سخنرانی  حاج آقا لولاچیان و آقای حیدری ادامه یافت. برای دریافت فایل تصاویر اینجا کلیک کنید و برای دریافت فایل های صوتی اینجا کلیک کنید

دریافت فایل بنر ورزشی مسابقات کنی

جلسه شورای برنامه ریزی در دفتر مرکزی برگزار گردید

جلسه شورای برنامه ریزی در دفتر مرکزی با حضورمدیر عامل جامعه تعلیمات اسلامی و آقای دادگستر نیا و کارشناسان دفتر مرکزی برگزار گردید  این جلسه مصوباتی نیز به همراه داشت.

ایمان، توکل و رضایت خداوند، سه عامل اصلی پیروزی و ماندگاری حضرت امام (ره) بود
وزیر آموزش و پرورش در آئین نواختن زنگ انقلاب اسلامی در دبستان رفاه منطقه دوازده گفت: ایمان، توکل و رضایت خداوند، سه عامل اصلی پیروزی و ماندگاری حضرت امام (ره) بود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز سیدمحمد بطحایی در آئین نواخته شدن زنگ انقلاب در سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در دبستان رفاه منطقه دوازده تهران، با تبریک فرا رسیدن دهه فجر اظهار کرد: افتخار بزرگی است که زنگ انقلاب را در مکانی به صدا در می آورم که 39 سال قبل بنیانگذار انقلاب، صدای پیروزی حرکت عظیم مردمی را از اینجا به گوش جهانیان رساند.
وی افزود : شنیدن نام انقلاب اسلامی، تداعی نام حضرت امام خمینی(ره) را نیز به دنبال دارد و اصولا شناسنامه انقلاب با نام امام(ره) عجین شده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: آنچه برای ما و نسل آینده همواره مورد سوال است، این مسأله است که چگونه فردی بدون پشتوانه مالی، حزبی و سیاسی توانست مردم را این گونه متحد کند و گرد هم آورد و حادثه تاریخی را رقم بزند و انقلابی را به پیروزی برساند که بعد از چهل سال همچنان پرفروغ است و از آن به عنوان یک ارزش بزرگ یاد می شود.
وی ادامه داد: سوال مهم دیگر درمورد ماندگاری امام (ره) است و ما باید پاسخ آن را به طور دائم در ذهن خود مرور کنیم. آنچه امام را همواره ماندگار کرد این بود که تمام عمل امام تنها برای رضای خدا بود و این مهمترین و تأثیرگذارترین عامل در موفقیت و عاقبت به خیری حضرت امام(ره) بود.
بطحایی توکل بدون تردید امام (ره) بر خداوند متعال را دومین عامل پیروزی امام (ره) در مبارزه با رژیم طاغوت برشمرد و خاطرنشان کرد: ایشان ذره ای شک در وعده خداوند نداشت و مطمئن بود مسیری که به امر خداوند در آن سیر می کند به پیروزی ختم می شود.
وی ادامه داد: سومین عامل پیروزی رهبرکبیر انقلاب، ایمان به سه نیروی عقل، مشورت و فکر بود و ایشان همواره با تأکید بر سه عامل فوق در سخت ترین شرایط بهترین تصمیم را اتخاذ می کرد.
عضو کابینه تدبیر و امید اذعان کرد: اگر بخواهیم عاقبت به خیر شویم باید رفتار و عمل امام(ره) را الگوی خود قرار دهیم و همواره در زندگی خود سنت و سیره امام(ره) را به کار گیریم.
وی خطاب به دانش آموزان ابراز کرد: دانش خود را تقویت کنید و برای مهارت آموزی تلاش کنید تا با آمادگی مطلوبی وارد عرصه جامعه شوید.
بطحایی افزود: آینده این کشور در دست شماست، بنابراین برای بدست گرفتن پست های کلیدی آماده شوید و با شادابی و سرزندگی به تحصیل بپردازید زیرا ناامیدی و خمودگی دانش آموزان باعث امیدواری دشمنان است.
بطحایی در پایان تصریح کرد: من نیز بیش از پیش تلاش خواهم کرد تا موانع مهارت آموزی را در مدارس برطرف کنم و زمینه موفقیت دانش آموزان را فراهم سازم.

پیام تشکر جناب آقای جوانشیر 

بسمه تعالی

من لم یشکر المخلوق ،لم یشکر الخالق
سروران گرامی؛
در مقام شما چه می توانیم بگوییم که اقیانوسی از لطف و رحمت را با حضورِ گرمتان، به رگهای غم دیده ی ما جریان دادید، و ما را مدیونِ لطف و غرقِ محبتِ خویش نمودید،گرچه با این عمرِ کوتاهِ خاکی،قادر به جبرانِ الطافِ شما نیستیم؛پس دست به دامانِ ذاتِ کبریایی دراز میکنیم و برای همگان ، از خداوند رحمان،حضور در مرکبِ نورانیِ امام زمان (عج) را در عصرِ ظهور مسئلت مینماییم.
با تشکر؛خانواده داغدیده جوانشیر

برگزاری مسابقات ژیمناستیک و کاراته مدارس پسرانه ابتدایی و دوره اول جامعه تعلیمات اسلامی

سالن دبستان کنی صبح روز 12 بهمن همزمان با ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران شاهد شور و هیجان وصف ناشدنی در بین حضار و حتی شرکت کنندگان بود.حضور متخصصان امر ورزش و بزرگان جامعه تعلیمات اسلامی در این دوره از مسابقات جذابیت دیگری به این مراسم افزوده بود.برگزاری این مسابقات در سطح مدارس با کیفیت بسیار بالا واستفاده از توانمندی ها و ظرفیت های دبیران و اساتید ممتاز ورزش مدارس می تواند شروع بسیار خوبی برای ادامه وگسترش این سطح از مسابقات در سطح کشوری باشد. افتتاح این مسابقات همزمان باسالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن صورت گرفت و با سخنرانی مدیر عامل جامعه تعلیمات اسلامی دکتر حیدری ادامه یافت. این برنامه به همت کارشناس تربیت بدنی دفتر مرکزی آقای فردوسی ومدیریت دبستان کنی آقای مرتضایی برگزار گردید.همچنین سید محمدرضا وزیری جمال آبادی نایب رئیس کیوکوشین کاراته (IFK) کشور، استاد رسول جلائیان مدیریت انجمن کاراته جامعه تعلیمات اسلامی، استاد حسن شیرخدایی مدیریت انجمن ژیمناستیک جامعه تعلیمات اسلامی مسئولیت برگزاری این مسابقات را برعهده داشتند.برای دریافت فایل تصاویر این مسابقات اینجا کلیک کنید

بسم الله الرحمن الرحیم

تشکر و اعتذار

من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

با نهایت احترام و رعایت ادب و در کمال تواضع و ارادت و با عرض تشکر، بدین وسیله مراتب قدردانی و سپاس خود را از یکایک شما سروران، مدیران، دوستان، آشنایان ،بستگان و مسئولان ارجمندی که در مراسم تشییع، تدفین ، مجالس ترحیم همشیره اینجانب ام الشهدامرحومه مغفوره حلاجی و یاد بود شادروان حاج حمید دادگستر نیا شرکت نموده اید و با ابراز همدردی، موجب تسلی خاطرمان شدید، صمیمانه تقدیر و تشکر می نماییم. از اینکه به علت تالمات روحی، توفیق تشکر حضوری میسر نشد قلبا پوزش می طلبیم.

امیدواریم بتوانیم با لطف و عنایت خداوند جبران زحمات یکایک عزیزان بنماییم ((غفرالله لنا و لکم))

محمد دادگستر نیا

نقش دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی

دانش آموزان در رژیم گذشته مورد بیمهری قرار گرفته و توانمندی‌ها و توانایی‌های آنان نادیده گرفته میشد.

 خلاقیت، نوآوری و... جایی در رژیم گذشته نداشت، دغدغه اصلی آن رژیم، حاكم ساختن فرهنگ غربی در كشور و گرایش به غرب تحت لوای رسیدن به تمدن و پیشرفت بود با چنین تفكری فرهنگ دینی و ملی مورد بی توجهی قرار گرفته و با ارزش ها و باورهای دینی مقابله میشد و تلاش نمودند دانش آموزان را با تشویق به فساد و مراكز فحشا و دامن زدن به آن، نسبت به فرهنگ و سرنوشت كشور بیتفاوت نموده و فكر و خلاقیت را از دانش آموزان گرفته و این عناصر سازنده كشور را به عناصری بیتأثیر و بیمصرف تبدیل سازند.

امام راحل در این باره فرمودند:

«اصل برنامه این بوده است كه جوانهای ما را به فساد بكشند برای این كه مبادا یك قدرتی در مقابلشان قیام كند... این ها میخواستند هر فكری را كه احتمال بدهند كه این فكر در مقابل آن هاست از بین ببرند...مراكز فسادی كه سرتاسر مملكت بود جوانها را مشغول میكرد به امور شهوانی كه به كلی افكار را از دستشان میگرفت.» «آن ها بنا داشتند جوان های ما را فاسد كنند تا این كه بی تفاوت بشوند راجع به مسائل خودشان و هر قضیهای و هر بلایی سرشان بیاید... این جوان دیگر نمیتواند فكر بكند به این كه سر مملكت چه آمده است

بیداری در انقلاب

در چنین شرایطی نهضت اسلامی و آرمان های بلند امام (ره) موجب آگاهی و بیداری جوانان شد، آنان هویت از دست رفته خویش را در این نهضت یافتند و امام (ره) به آنان شخصیت و هویت بخشید. آنان كه میدیدند منابع سرشار كشور پیش چشمان ملت توسط اجانب به یغما برده شده و دولتمردان وقت تنها به فكر عیش و نوش خویش هستند و توجهی به كشور و مردم ندارند، سعادت و رهایی از چنگال ظلم و بیعدالتی را در آرمانهای بلند امام یافتند و نهضت اسلام خواهی و عدالت طلبی امام را با دل و جان همراهی كردند و به تعبیر زیبای شهید مطهری ندای امام خمینی(ره) از قلب فرهنگ و از اعماق تاریخ و از ژرفای روح این ملت بر میخاست.

مردمی كه در طول چهارده قرن حماسه محمد، علی، زهرا، حسین، زینب (علیهم السلام)، سلمان، ابوذر... و صدها هزار زن و مرد دیگر را شنیده بودند و این حماسهها با روحشان عجین شده بود، بار دیگر همان ندای آشنا را از این مرد شنیدند علی را و حسین را در چهره او دیدند او را آینه تمام نمای فرهنگ خود كه تحقیر شده بود تشخیص دادند، امام چه كرد؟ او به مردم شخصیت داد، خود واقعی و هویت اسلامی آنها را به آنان بازگرداند، آن ها را از حالت خودباختگی خارج كرد این بزرگترین هدیهای بود كه رهبر به ملت داد او توانست ایمان از دست رفته مردم را به آنها بازگرداند و آن ها را به خودشان مۆمن كند

مهم بودن سه مرکز  مسجد، حوزه علمیه و دانشگاه در روند انقلاب

مراكز اصلی حضور دانش آموزان در شكل گیری انقلاب اسلامی سه مركز عمده در روند انقلاب اسلامی نقش تعیین كنندهای داشتند، این مراكز كه پایگاه ها و كانون‌های اصلی مبارزه و انقلاب بودند در تعمیق و گسترش آرمان‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی و پیشبرد نهضت تأثیر بسزایی داشتند و مراكز اصلی حضور دانش آموزان در شكلگیری و پیروزی انقلاب اسلامی محسوب میشدند به گونهای كه نام این مراكز تداعی كننده حضور پرشور جوانان و آمیخته با نام آنان بود.

با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بزرگ‏ترین تحول جهانی قرن بیستم به وقوع پیوست. بنیان‌گذار این انقلاب با قیام خود، غرور ملت‏های مستضعفی را که سالیانی مدید مورد ظلم قرار گرفته بودند، به آنان باز گرداند.

نقش دانش آموزان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مشهود بود. نهاد امور تربیتی هم با هدف گسترش و تعمیق ارزشهای انقلاب اسلامی در نظام آموزش و پرورش كشور شروع به شكل گیری كرد و بر همین اساس شهیدان رجایی و باهنر در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش در سال 1359شمسی اقدام به تاسیس ستادهای امور تربیتی در مدارس كردند تا دانش آموزان را به ارزشهای اسلامی ترغیب كنند.

استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است كه مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش ها و مهارت های آن به نسل های جدید انتقال یابد.

مدرسه، مهم ترین واسطه انتقال دانش

می توان مدرسه را مهم ترین واسطه انتقال دانش و مهارت فنی دانست و بر همین اساس در دوره نخست وزیری شهید رجایی و در دوران تصدّی شهید باهنر در وزارت آموزش و پرورش آن ها به تأسیس ستاد های امور تربیتی در مدارس كشور اقدام كردند تا فرهنگ اسلامی را گسترش دهند و دانش آموزان را به حرمت نهادن و عمل به ارزش های اسلامی ترغیب كنند.

پاسداری از ارزش های اسلامی و دستاوردهای انقلاب، برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملكرد عوامل تربیتی، توجّه جدی به نقش معلمان در فعالیت های تربیتی و توجه به نقش دانش آموزان در فعالیت های تربیتی از جمله اهداف آموزش وپرورش است.

 شهید بزرگوار، رجایی فرهنگیان را سربازان انقلاب در آموزش و پرورش نامید و بنا به گفته شهید باهنر «مربیان زمانی با انبیا هم صف و با امام عادل هم ردیف هستند كه آموزش را از محتوای تزكیه پر كنند» و چه پر معناست كلام امام (ره) كه می فرمایند: «اگر تهذیب در كار نباشد علم توحید هم به درد نمی خورداین نهاد از بدو شكل گیری تا به امروز مجموعه وسیعی از عملكردها و وظایف متعدد و گوناگونی را به عهده داشته و تحقق امر تربیت را منوط به حضور مربی و فعالیت های رسمی غیر كلاسی در كنار آموزش های كلاسی می داند.

اهداف و اصول مشروحه زیر علل اصلی تشكیل این نهاد انقلابی پرورشی است كه عبارتند از انتقال ارزشهای دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس و تربیت و بازسازی دانش آموزان در فضایی انقلابی و اسلامی زمینه سازی برای ورود نگرش های دینی و ارزش های انقلاب اسلامی به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی.

مهم ترین اهداف تشكیل امور تربیتی را حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش های انقلاب در مدارس باید دانست. چرا كه انگیزه های انقلابی و اسلامی همراه با شعار «مربیان امور تربیتی سربازان انقلابند» موجب تأسیس این نهاد انقلابی شده است.

 این مجموعه در طی سال های شكل گیری خود تلاش گسترده ای را درجهت رفع كاستی ها و پرورش مذهبی و انقلابی دانش آموزان به انجام رسانده است. ارزیابی فعالیت‌ها نیاز به شناختن اهداف و راهبردهای اجرایی دارد. لذا فعالیت‌های امور تربیتی باید همراه و هم قدم با نظام پرورشی باشد تا بتواند نسبت به رسالت و نقش خویش و اهداف بنیادی این نهاد جامعه عمل بپوشاند.