روزنگار روزنگار

دریافت مشخصات مدارس جامعه دریافت مشخصات مدارس جامعه

عناوین اصلی عناوین اصلی

مدارک علمی مدارک علمی

اخبار اخبار

«برگشت

آزمون پایه نهم آغاز شده است/ تمهیدات بهداشتی در مدارس و حوزه‌های امتحانی

 

وزیر آموزش و پرورش به پیش‌بینی تمهیدات بهداشتی در مدارس و حوزه‌های امتحانی اشاره کرد و گفت: آزمون دانش‌‌آموزان پایه نهم آغاز شده است و آزمون پایه دوازدهم از 17 خرداد آغاز می شود.

 

محسن حاجی وزیر آموزش و پرورش در شبکه خبر با اشاره به اینکه به پایان سال تحصیلی نزدیک می‌شویم و فصل برگزاری امتحانات است، اظهار کرد: در جریان هستید که با پدیده غیرمنتظره کرونا، اتفاقاتی افتاد؛ از جمله اینکه نظام آموزشی تحت تأثیر قرار گرفت و سیاست ما از همان ابتدا این بود که از سلامت دانش‌آموزان مراقبت کنیم و به همین دلیل مدارس از همان هفته دوم اسفند تعطیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نمی‌دانستیم چه زمانی ممکن است مدارس را بازگشایی کنیم و دورنمای روشنی در این خصوص نداشتیم، لازم بود که برای جلوگیری از وقفه آموزشی تدبیری کنیم و در این راستا برنامه‌های تلویزیونی و شبکه «شاد» طراحی شد و تولید بسته‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفت در انتها نیز زمانی را در اختیار همه دانش‌آموزان قرار دادیم تا اگر ابهام یا سوالی دارند به مدرسه مراجعه کرده و امکان طرح سؤال داشته باشند و معلمان نیز در مدرسه حضور داشته باشند تا به ابهامات آنها پاسخ دهند.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا پایان خوش، اطمینان‌بخش و ایمنی را برای سال تحصیلی فراهم کنیم، افزود: از سوی دیگر باید به سرعت با پایان سال تحصیلی، آمادگی‌های لازم را برای شروع سال تحصیلی جدید کسب کنیم.

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای کارشناسان بهداشتی و سازمان‌های بین‌المللی در این حوزه، ما نمی‌دانیم چه زمانی با ویروس کرونا وداع خواهیم کرد و پیش‌بینی می‌شود همچنان این ویروس ادامه داشته باشد لذا باید تلاش کنیم که زندگی کردن و کار کردن، آموختن و تحصیل در کنار کرونا را یاد بگیریم و باید ظرفیت خود را بالا ببریم برای اینکه بتوانیم از خودمان مراقبت کنیم و همچنین دانش‌آموزان باید بتوانند در این شرایط از خودشان مراقبت کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این وزارتخانه باید بتوانیم از سلامت دانش‌آموزان مراقبت کنیم، ادامه داد: باید این ظرفیت و توانمندی را در درون خودمان افزایش دهیم که چگونه می‌خواهیم با وجود واقعیت کرونا، جریان زندگی را استمرار دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که برای برگزاری امتحانات نهایی چه تمهیداتی بهداشتی را در نظر گرفته‌اید تا خانواده‌ها نگران سلامت فرزندانشان نباشند، گفت: تلاش ما این است که با رعایت حداکثر ایمنی، این کار انجام شود؛ در مجموع پایه‌های تحصیلی، 2 پایه نهم و دوازدهم دارای امتحانات سرنوشت‌ساز و تاثیرگذار هستند و ما تشخیص دادیم که این دو آزمون را به صورت حضوری برگزار کنیم به جهت اینکه تأثیرگذار در آینده دانش‌آموزان هستند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه آزمون پایه نهم آغاز شده است و در پایه دوازدهم نیز از ۱۷ خرداد آزمون‌ها برگزار خواهد شد اظهار کرد: به همه مدارس ابلاغ کردیم که باید حداکثر مراقبت را به عمل آورند و فاصله بین دانش‌آموزان را رعایت کنند؛ از تراکم و اجتماع دانش‌آموزان پیشگیری شود و مجالی فراهم کنند تا دانش‌آموزان بتوانند با آرامش در آزمون خودشان شرکت کنند.

وی تصریح کرد: مسؤولان پایگاه‌های برگزاری آزمون موظف هستند که پایگاه‌ها را ضدعفونی کنند و بعد از برگزاری آزمون‌ها، مجدد پایگاه‌ها ضدعفونی شود؛ دانش‌آموزان باید با ماسک وارد شده و مدارس و پایگاه‌ها آمادگی دارند حتی اگر کسانی ماسک نداشته باشند، برای آنها تأمین کنند و با رعایت حداکثر مراقبت‌های بهداشتی، دانش‌آموزان در امتحانات شرکت کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام تمهیدات و به عمل آوردیم و مراقبت‌ها را انجام می‌دهیم که خطری متوجه دانش‌آموزان نباشد، اضافه کرد: والدین باید در این زمینه به ما کمک کنند؛ بررسی‌های ما نشان می‌دهد که اگر این آزمون‌ها حضوری انجام شود برای دانش‌آموزان و رعایت مصالح عمومی آنها مفیدتر است.

وی در خصوص امتحانات سایر پایه‌ها گفت: در مورد سایر پایه‌ها اعلام کردیم که امتحانات به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد و بر اساس مجموعه ارزیابی‌هایی که معلمان از دانش‌آموز دارند، صورت می‌گیرد؛  چرا که از فاصله اسفند که مدارس تعطیل شده است، بسیاری از معلمان در ارتباط با دانش‌آموزان بودند ضمن اینکه تمام محتوای آموزشی از طریق تلویزیون ارائه شده است و در بستر «شاد» هم  محتوای آموزشی توسط معلمان ارائه و عرضه شده و در کانال هم محتوای آموزشی برای تمام پایه های تحصیلی بارگذاری شده است.

حاجی‌میرزایی اضافه کرد: معلمان از طریق کارهای عملی که به دانش‌آموزان می‌دهند و از طریق تست‌های که به عمل می‌آورند و همچنین آزمون هایی که در زمان دایر بودن مدرسه از دانش‌آموزان گرفتند، ارزیابی عمومی از دانش‌آموزان دارند پس آنها را ارزیابی کرده و نتیجه را اعلام می‌کنند.

وی درباره امتحانات دانش‌آموزان هنرستان‌ها گفت: بر اساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش، آزمون‌های دروس تخصصی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای الزاماً باید عملی انجام شود زیرا باید توانمندی‌های حرفه‌ای و مهارتی دانش‌آموزان سنجیده شود و در مورد پودمان‌هایی که آموزش‌هایش به صورت کامل ارائه نشده است همچنان فرصت را تمدید کردیم و دانش‌آموزان می‌توانند مراجعه کرده و به صورت حضوری در کارگاه‌های مورد نظر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آموزش ببینند و بعد در آزمون مربوطه به صورت عملی شرکت کنند.

 

 

 

سامانه های فناوری سامانه های فناوری

پیشخوان روزنامه ها پیشخوان روزنامه ها