اخبار دفتر مرکزی اخبار دفتر مرکزی

جلسه هیئت مدیره با حضور اعضای محترم برگزار گردید

 

روز شنبه 29 دی ماه جلسه هیئت مدیره جامعه تعلیمات اسلامی برگزار گردید .در این جلسه مصوبات قبلی پیگری و به موضوعات جاری در جامعه تعلیمات اسلامی پرداخته شد.این جلسه مصوباتی نیز به همراه داشت.

به اطلاع می رساند والده مکرمه جناب آقای افجه ای از اعضای محترم هیئت امنا جامعه تعلیمات اسلامی دارفانی را وداع گفتند دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی ضمن عرض تسلیت به ایشان از خداوند متعال برای بازماندگان  صبر و شکیبایی و برای آن مرحومه غفران و واسعه الهی مسئلت دارد

جناب آقای اعتمادیان از اعضای محترم هیئت امناء جامعه تعلیمات اسلامی دارفانی را وداع گفتند دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی ضایعه درگذشت این بزرگمرد اسوه تقوی که از جمله خیرین و نیکوکاران عصر حاضر بودند و خدمات ایشان در طول شکلگیری انقلاب و پس از آن بیانگر روحیه والای ایشان بود را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات را برای این فقید سعید مسئلت دارد.

تصاویر جشن بندگی و عبادت مجتمع محبان الحسین (ع)

گردهمایی بزرگ مدیران، مربیان و معلمین مدارس جامعه تعلیمات اسلامی برگزار گردید

روز پنج شنبه 27 دی ماه گردهمایی بزرگ مدیران ، مربیان و معلمین مدارس جامعه تعلیمات اسلامی در دبیرستان رضویه برگزار گردید. این برنامه که از سوی دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی با عنوان "مسئولیت تربیت نوجوان" برنامهریزی شده بود در ابتدا  با تلاوت کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه جناب آقای لولاچیان ضمن اعلام خبر درگذشت شادروان محمد رضا اعتمادیان که از خیرین بزرگ و حماسه سازان انقلاب بودند یاد خاطره ایشان را گرامی داشته و در ادامه سخنان خود مدیران و معلمین و مربیان را به رعایت تقوای الهی، سحر خیزی، مطالعه ، یادگیری ، خودسازی توصیه نمودند.در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید جواد بهشتی سخنان خود را پیرامون تعلیم و تربیت جوانان  آغاز نمودند و  با بیان روش های موفق  تربیتی نوجوانان و همچنین ساحت های شش گانه تربیتی که در سند تحول بنیادین تشریح شده به نکات قابل توجه در این موارد اشاره نمودند. در انتهای این همایش جناب آقای دکتر حیدری مدیر عامل جامعه تعلیمات اسلامی، ده مورد از ویژگی های مدارس صالح را تشریح نمودند. در اواسط برنامه گروه سرود دبیرستان احمدیه اسلامی در دو قسمت متوالی اجرای خود را به نمایش گداشتند.   

تصاویر برگزاری جشن تکلیف نوگلان دبستان سید الشهدا (ع)  شهر یزد

گردهمایی آموزشی مدارس جامعه تعلیمات اسلامی تهران

روز پنجشنبه گرد همایی آموزشی مدارس جامعه تعلیمات اسلامی برگزار خواهد شد در این همایش مدیران مدارس جامعه تعلیمات اسلامی شهر تهران به همراه کادر آموزشی خود از بیانات استاد معظم حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای بهشتی پیرامون "مسئولیت تربیت نوجوانان" بهره مند خواهند شد این برنامه در سالن همایشهای دبیرستان رضویه برگزار خواهد شد.

مراسم اختتامیه مسابقه کتابخوانی داستان راستان برگزار گردید

این مراسم که در دبیرستان احمدیه دوره اول برگزار گردید دانش آموزان برتر این دوره از مسابقات کتابخوانی مورد تشویق قرارگرفتند در این طرح دانش آموزان با حفظ نکات اخلاقی و تربیتی کتاب داستان راستان اثر معلم شهید استاد مطهری توانستند در مسابقه ای که به همین منظور برگزار شد شرکت نموده و در مراسم اختتامیه جوایز خود را از دست فرزند استاد مطهری دریافت نمایند در این برنامه آقای دکتر حیدری مدیر عامل جامعه تعلیمات اسلامی و آقای جوانشیر معاونت آموزش جامعه و آقای رامتین و سرکار خانم جواد زاده حضور داشتند .در این مراسم فرزند معلم شهید استاد مطهری ضمن سخنرانی دانش آموزان را نسبت به کتاب و کتابخوانی و بهره گیری از آثار کتاب در زندگی راهنمایی نمودند

تصاویر شورای دبیران دبیرستان کمال

محضر مبارک حضرت حجه الاسلام و المسلمین ،جناب آقای محمد جواد حاج علی اکبری

ریاست  محترم هیات امناء جامعه تعلیمات اسلامی  

انتصاب حضرتعالی که از چهره های درخشان و شخصیت های انقلابی و مزیّن به علم و تقوی و آراسته به روحیه مردمی و عزم خدمتگزاری در عرصه های مختلف فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی به شمار می روید ، به سمت امام جمعه موقت تهران توسط مقام عظمای ولایت  و  رهبری  مدظله العالی ،را تبریک و تهنیت عرض می نماییم .

خداوند سبحان را شاکریم که با حضور پر برکتتان در آن جایگاه رفیع معنوی و  وحدت بخش،  موجب ارتقای روح سراسر امید  درکالبد اقشار مختلف شهر تهران و بویژه جوانان که از هر جهت ضرورت دارد حضور مستمر در نماز های جمعه شرکت داشته باشند خواهید شد و بی شک حضور و نقش آفرینی های سترگ آن عالم وارسته و انقلابی نوید بخش دلگرمی دلسوزان و همراهان انقلاب و ادامه درخشش، موفقیت و سربلندی مردم می باشد.

دوام توفیقات حضرتعالی در این مسئولیت خطیر تحت عنایات خاصّه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، و در سایه سار هدایت های حکیمانه نایب بر حقّش مقام معظم رهبری حضرت آیه الله العظمی خامنه ای مدّ ظله العالی، را از درگاه حضرت احدیت مسئلت می نماییم.

ورود بدون اخذ مجوز به مدرسه ممنوع است
وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونین و مدیران کل آموزش وپرورش استان های کشور با اشاره به اهمیت و ضرورت امنیت و سلامت مدرسه گفت: مدرسه یک محیط یاددهی-یادگیری است و ورود بدون اخذ مجوز به مدرسه ممنوع است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصریکشنبه سیدمحمد بطحایی در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش استان های کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران با اشاره به کسب رتبه های برتر توسط آموزش و پرورش در جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد سال آینده نیز رتبه های برتر را در این جشنواره کسب کنیم.

وی بر درک عمیق مدیران از استراتژی های نوین آموزش و پرورش تاکید و اظهار کرد: استراتژی های موجود همواره باید مورد بررسی قرار گیرد و این موضوع باید در جلساتی که تشکیل می شود، مطرح شود لذا شلوغی کار  و گرفتاری ها ممکن است ما را از استراتژی ها غافل کند و زمان را از دست بدهیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تنها استراتژی آموزش وپرورش سند راهبردی تحول بنیادین است که باید به صورت همه جانبه در دستور کار قرار گیرد لذا برای اجرای آن باید برنامه های مربوط به زیر نظام ها را در دستور کار قرار دهیم.

وی اضافه کرد: تحول در مدیریت، تحول در محتوا و متن و گسترش و تعمیق استراتژی آموزش و پرورش سه برنامه راهبردی زیر نظام های سند تحول است.

عضو کابینه تدبیر وامید اظهار کرد: تحول در آموزش وپرورش  اتفاق نمی افتد  مگر اینکه مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم وتربیت دچار دگرگونی شود لذا هر عاملی که باعث شود ما به سمت مدرسه محوری نرویم از موانع اجرای سند تحول است و باید حذف شود.

وی ادامه داد: با هدف  ارتقا ارکان مدرسه اختیارات به مدارس تفویض می شود و به این کار مدرسه محوری گویند بنابراین تفویض اختیار به ارکان مدرسه با هدف ارتقای کیفیت ارکان مدرسه است.

بطحایی گفت: برای اجرای طرح مدرسه محوری اولین گام، اجرای طرح سنجش صلاحیت های حرفه ای مدیران و ارتقای شایستگی های آنان است، که به طور آزمایشی در سه استان اجرا  شد و نتایج بسیار خوبی را در بر داشت.

وی گفت : اگر مدیر شایسته ای داشته باشیم بیش از ۶۰درصد مشکلات مدرسه رفع می شود و صدور گواهینامه های طرح سنجش صلاحیت مدیران میزان شایستگی های مدیران را مشخص می کند.

وی ادامه داد: انتخاب و انتصاب مدیران دومین گام مدرسه محوری بود که سال قبل اجرا شد و طی آن ۳۰۰۰مدیر مدرسه انتخاب شدند.

عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: سومین گام در این زمینه نظام سنجش کیفیت مدارس است که البته سال قبل بر اساس داده های مدارس رتبه مدارس مشخص شد و در ۹حیطه عملکردی، مدرسه مورد ارزیابی قرار می گیرد تا میزان پیشرفت مدارس نسبت به سایر مدارس و نسبت به گذشته  مدرسه سنجیده شود.

وی ادامه داد: چهارمین برنامه مدرسه محوری، اصلاح نظام  تصمیم گیری و تصمیم سازی در مدارس است.

بطحایی به پنجمین گام مدرسه محوری اشاره کرد و گفت: اختصاص دو ساعت از ساعات رسمی اختصاص به آموزش مهارت ها در مدارس است.

وی با اشاره به تشریح برنامه ها اظهار کرد: برای اجرای برنامه های مذکور  و راهبری برنامه های سند تحول ستادی با نام ستاد راهبری سند تحول در سطح حوزه ستادی تشکیل و اجرای سند را پیگیری می کند. البته تعدادی از مدیران مدارس در این ستاد عضو خواهند بود و در سطح استان نیز مدیریت راهبری تشکیل و فعالیت خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای  تحول در محتوا و متن، گسترش مهارت آموزی، کاهش موانع یادگیری فعال و موثر در مدارس، تقویت و ترویج رقابت های گروهی به جای فردی، طرح بازی-یادگیری  از جمله برنامه هایی است که بسیاری از ویژگی های شخصیت افراد در بازی های کودکانه ظهور و بروز می کند، لذا استفاده از وسایل بازی روش موثری در یادگیری است.

وی ادامه داد: گسترش گفتمان سازی اجتماعی و مشارکت پذیری، ساماندهی تشکل های قانونی، انتخاب دو عضو در صندوق ذخیره فرهنگیان، تولید برنامه های خاص برای دانش آموزان و مدیران، راه اندازی شبکه تعاملی و شبکه ملی ict، اطلاع رسانی و ورود به موقع به بحران ها از جمله برنامه هایی است که در راستای اجرای سند تحول در حال اجرا است.

عضو کابینه تدبیر وامید اذعان کرد: امروز توانسته ایم گفتمان نسبت به آموزش و پرورش را تغییر دهیم و این دستاورد کمی نیست، لذا کاهش غلبه بر کنکور را در یک ساله اخیر شاهد بودیم البته باید این تلاش ها ادامه یابد.

وی گفت: عواملی که به شادی بچه ها کمک می کند دائما باید توسعه یابد و در مدرسه تقویت شود.

بطحایی تاکید کرد: امنیت و سلامت دانش آموزان اولویت اول مدارس است لذا برای مواظبت از خود باید آموزش های لازم را به آنها بدهیم، تا آنها نحوه حفاظت از خود در جامعه  را  آموخته باشند.

وی با اشاره به ورود افراد متفرقه به مدراس تاکید کرد: مدرسه یک محیط یاددهی-یاددگیری است و  افراد مختلف حق ورود بدون مجوز به آن را ندارند لذا مدیران مدارس باید در این خصوص کاملا جدی عمل کنند و بدون هماهنگی با اداره متبوع از ورود افراد متفرقه به مدرسه ممانعت کنند.

وزیر آموزش و پرورش بر استفاده از ظرفیت های بازنشستگان فرهنگی در آموزش و پرورش تاکید و خاطرنشان کرد:  بازنشستگان در آموزش و پرورش  سرمایه ای هستند که باید از ظرفیت آنها در برنامه ها استفاده شود.

بلوغ عاطفی

بلوغ عاطفی به معنای خود کنترلی است. فردی که به بلوغ عاطفی رسیده است فردی است که به خوبی توانایی کنترل زندگی عاطفی خود رادارد. می تواند روابط عاطفی پایداری برقرار کند.

بلوغ عاطفی به معنای کنترل عواطف است.

فرد توانایی کنترل عواطف و احساساتش را به دست آورد. فرد بالغ از نظر عاطفی به درک صحیح از خود و روابط اجتماعیش رسیده و شیوه صحیح محبت کردن،‌ابراز احساسات و واکنش نشان دادن به رفتارهای گوناگون اطرافیان را آموخته است.

ویژگی های افراد که به بلوغ عاطفی رسیده اند

1.      در ضرورتها در سکوتی خاص قرار می گیرند که لبریز از محبت و مهربانی و شفق و نشاط است.

2.      ارزشی و یا وقعی برای قضاوت شدن چه مثبت و چه منفی توسط دیگران قائل نیستند.

3.      نگران تصویر ذهنی دیگران د رمورد خودشان نیستند.

4.      اهل مقایسه خود با دیگران نیستند و از میدان مسابقه دنیای خارج شده اند و اگر دیگران این نوع افراد را بازنده یا برنده متصور می شود برایشان فرقی نمی کند.

5.      این نوع افراد به نقطه ای رسیده اند که خوب درک کرده اند که زندگی مانند یک بازی، برای آمدن و نماندن است.

6.      این نوع بندگان خدا خوب فهمیده اند که بهتر مواجهه با افراد و یا با زندگی فردی ویا  اجتماعی و یا اقتصادی مهربانی و محبت و مهرورزی است.

7.      این نوع افراد اگر انتقادی می کنند یک انتقاد عقلانی است انتقادشان براساس تنش و تخریب نیست.

8.      افراد بالغ در صورت نیاز اظهار نظر می کند اما ابرام و اصرار بر کرسی نشاندن نظرشان ندارند.

9.      افراد بالغ می گویند و عبور می کنند و اینکه طرف مقابل بپذیرد یا نپذیرد برایشان اهمیتی ندارد.

10.این نوع افراد( یعنی افراد بالغ)‌از چسبیدن به نحله های فکری و فلسفی فارغند به افکار دیگران توجه و احترام قائل هستند. اما بنده یک شخص و یا یک حزب و گروه و یا مکتب نمی شوند.

11.افراد بالغ به جای وابستگی به دنیا وارستگی در دنیا را انتخاب و به جای ترک دنیا درک دنیا را برگزیده اند.

12.افراد بالغ به رنجهایشان با صبر و حلم و امید، لبخند می زنند و گذشت را بجای انتقام انتخاب می کنند.

 

 ویژگی افرادی که به بلوغ عاطفی نرسیده اند.

1.   نیازمند محبت و توجه دیگران هستند.

2.  افرادی وابسته هستند و خیلی زود تحت تاثیر قرار می گیرند. و در تصمیم گیری خود نیز دچار شک و تردید می شوند.

3.  به دنبال محور و مرکز توجه بودن دیگران هستند. اگر مرکز توجه دیگران قرار نگیرند ناراحت می شوند.

4.  مسئولیت پذیر نیستند و از تجربیات گذشته خود درس نمی گیرند.

5.  معمولاً  زود عصبانی می شوند و از کوره در می روند.مضطرب و بدبین هستند و به دنبال فرار ند.

6.  این افراد بیش از آنکه گوش دهند صحبت می کنند.

روش هایی برای رسیدن به بلوغ عاطفی

1.      صادق بودن با خود

2.     هدفمندی در زندگی

3.     مقابله با اضطراب

4.     دوری از تفکرات جادویی (واقع بین باشید. واقعیت ها ی خود دریابید

5.     پذیرفتن دردهای زندگی

6.     درک کردن خود و دیگران

7.     خود خواه نبودن

8.     روابط اجتماعی خودمان را تقویت کنیم

9.      انتقاد پذیر بودن و از انتقاد ناراحت نشدن

10.   مهربان،‌با محبت و دلسوز بودن

11.   برعهده گرفتن مسئولیت اشتباه خود

12.  زندگی را خاکستری دیدن

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به ائمه جماعات مدارس، گفت: تفسیر نور را بخوانید و منبر که می روید با الفاظ بازی نکنید و آنچه نیاز روز است را بگویید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، در همایش امامان جماعت مدارس شهر تهران که صبح دوشنبه به میزبانی آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: هیچ زمانی مثل الان مردم عاشق روحانیون نیستند. اما وقتی نمازمان را طول می دهیم و ظاهرمان آنها را دور کند، آنها فراری می شوند. یا روی منبر می روند در هر انگشتشان یک عقیق است، قیافه طبیعی نیست. الان مشکل ما مشکل مهارت است و حوزه های امروز مناسب نیاز جامعه امروز نیست. روحانی باید مهارت خنداندن و گریاندن و مهارت حدیث خواندن برای مردم را داشته باشند.

وی ادامه داد: ما باید بتوانیم در چند ثانیه مطالب را برای دانش آموزان بگوییم. مسئله گفتن مهارت می خواهد. متاسفانه بلد نیستیم مسائل را بگوییم. من پیش نماز دانشگاه هستم. به من گفتند میانگین مطالعه دانشجویان ۴ ساعت در روز است. اگر آخوند ۶ ساعت مطالعه نکند که نمی تواند پیش نماز اینها باشد. 

قرائتی بیان کرد: فیلم نبینید مگر فیلم های مهم. تیتر اخبار مهم را بخوانید. به جایش مطالعه کنید. باید به گونه ای باشد که استخاره که می گیرید، دست روی هر کلمه ای می گذارید بدانید معنی آن کلمه دقیقا چیست و بیانش کنید. دست ما خالی است و باید شما بجنبید.

وی در ادامه در حالیکه در خلال سخنانش به خاطرات، آیات قرآن و داستان هایی برای بیان مطالبش اشاره داشت، در ادامه بیان کرد: علامه طباطبایی می گویند تفسیر قرآن باید هر دو سال یکبار عوض شود. ما باید بدانیم برای چه کسانی داریم تفسیر قرآن را می گوییم. برادرا دستمان پر باشد مردم سراغمان می آید.

قرائتی بیان کرد: رفتم یک مسجد دیدم مرگ بر آمریکا نمی گویند. گفتم چرا؟ گفتند اینجا سیاسی نیستند، مذهبی هستند. رفتم دو دقیقه صحبت کردم و گفتم اشدو علی الکفار ندارید و ۵۰ درصد مسلمان هستید. بعد مرگ بر آمریکا هم گفتند. شما باید قرآن در درونتان باشد که بتوانید از آن بهره بگیرید. درس اخلاق در اسلام نداریم بلکه همه چیز در قرآن قرار دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: در مدارس از رنگ شاد استفاده کنید. رنگ تیره برای خیابان است. در مدارس دخترانه، معلم پرورشی باز هم با لباس مشکی ظاهر می شود. آنجا که همه خانم هستید لباس شاد بپوشید. 

وی گفت: اگر تهران چند هزار طلبه دارد و تهران گرم است، صبح ها بروید دماوند. جایتان را عوض کنید. این در یک آیه ساده قرآن کریم آمده است. به ما مزه قرآن را نچشاندند و ما هم نچشاندیم. من ۷ کلاس درس خواندم و برخی کتاب های من در دانشگاه تدریس می شود. ۲۶۰۰ نکته حقوقی در قرآن وجود دارد. من یک طلبه هستم و در سایه قرآن آموختم و در این جای ایستادم.

قرائتی بیان کرد: برای کلاس داری تفسیر نور را مطالعه کنید. یک دور نهج البلاغه را کامل بخوانید. منبر که می روید خطبه نخوانید. با الفاظ بازی نکنید. کم و فشرده بگویید. چیزی که مورد نیاز و مصداق روز باشد را بگویید.

تصاویر بازدید کارشناسان جامعه تعلیمات اسلامی از دبستان 22 بهمن شهرری 

 

جلسه شورای برنامه ریزی برگزار گردید

روز یکشنبه 16 دی ماه جلسه شورای برنامه ریزی برگزار گردید. در این جلسه که با حضور کارشناسان محترم جامعه تعلیمات اسلامی تشکیل شد به موضوعات مهمی از قبیل گرامی داشت هرچه بهتر و باشکوهتر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مدارس جامعه و همچنین پیگیری مصوبات قبلی این شورا پرداخته شد. این جلسه مصوباتی را نیز به همراه داشت.

پیام تسلیت دفتر مرکزی 

ضایعه درگذشت معلم دلسوز و فداکار مرحوم مغفور آزاد مرادی را به جامعه معلمین تسلیت عرض نموده و ازخداوند متعال طلب غفران و واسعه الهی برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان ایشان مسئلت داریم.

دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی

برگزاری جلسه هیئت مدیره

روز شنبه  پانزدهم دی ماه جلسه هیئت مدیره با حضور اعضای محترم در دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی برگزار گردید. در این جلسه مصوبات نشست قبلی پیگیری و پیشنهادات و طرحهای جدیدی نیز به تصویب رسید.

اطلاعيه مهم سازمان سنجش اموزش کشور در خصوص مصوبات پانزدهمين و شانزدهمين...

به اطلاع داوطلبان عزیز مي‌رساند، براساس قانون سنجش و پذيرش دانشجو مصوب  10 شهریور ماه 1392 مجلس شوراي اسلامي و مصوبات پانزدهمين و شانزدهمين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو مورخ 8 و 12 دي‌ماه 1397، می بایست پذيرش حداقل 85 درصد از ظرفيت پذيرش دانشجو در كل كشوردر تمامي زير نظام هاي آموزش عالي صرفاً براساس سوابق تحصيلي با ملاك معدل كتبي ديپلم داوطلبان و بدون نياز به شركت در كنكور انجام ‌شود لذا با توجه به مصوبات فوق پذيرش رشته محل های صرفا سوابق تحصيلي مستقل از كنكور انجام خواهد شد و آزمون سراسري براي مابقي رشته محل هايي كه پذيرش آنها از تلفيق نمره كنكور و سوابق تحصيلي است برگزار مي شود و از سال 1398 و بعد از آن پذيرش صرفا سوابق تحصيلي با توجه به قوانين و مقررات مربوطه مستقيما توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي خواهد بود كه محورهای مهم این روش عبارتند از: 

1- داوطلبان براي اخذ پذيرش بايد، طبق فراخوان دانشگاه‌ها و مؤسسات پذيرنده، مدارك لازم را در زمان تعيين شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات ارسال كنند. دانشگاه‌ها و مؤسسات بايد با رعايت تمامي قوانين و مقررات مربوطه مانند سهميه‌بندي نسبت به پذيرش دانشجو در سقف ظرفيت تعيين شده توسط شوراي گسترش آموزش عالي اقدام و نسبت به ثبت‌نام مشروط پذيرفته‌شدگان اقدام و اسامي آن‌ها را براي تائيد به سازمان سنجش آموزش كشور اعلام نمايند.

2- در اين روش داوطلبان مي‌توانند به چندين دانشگاه يا مؤسسه پذيرنده موجود در اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درخواست پذيرش دهند ولي در نهايت فقط مي‌توانند در يكي از رشته محل‌هايي كه با پذيرش آن‌ها موافقت شده است، ثبت‌نام نموده و ادامه تحصيل دهند. 

3- ساير شرايط و ضوابط در اطلاعيه ها و دفترچه هاي راهنماي پذيرش صرفا سوابق تحصيلي از طريق سازمان سنجش آموزش كشور اعلام خواهد شد.

با توجه به موارد فوق پذيرش دانشجوي صرفا سوابق تحصيلي در بهمن ماه 1397 و مهر ماه سال 1398 در دو بخش به صورت زير خواهد بود:

 

الف) پذيرش صرفا سوابق تحصيلي برای بهمن ماه 97 

- اطلاعيه مربوط به نحوه پذيرش و شرايط و ضوابط داوطلبان و نحوه درخواست پذيرش از موسسات و مدارك و سوابق موردنياز در اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در تاريخ 25 دي ماه 1397 منتشر مي شود.

- داوطلبان واجد شرايط و متقاضي پذيرش بهمن ماه از تاريخ 29 دي لغايت 6 بهمن ماه براي پذيرش به موسسات پذيرنده كه در اطلاعيه 25 دي ماه منتشر مي شود مراجعه مي نمايند.

- اطلاع رساني به پذيرفته شدگان مشروط توسط دانشگاه در تاريخ 6 تا 10 بهمن صورت خواهد گرفت.

ب) پذيرش صرفا سوابق تحصيلي براي مهرماه 98

- اطلاعيه به انضمام دفترچه راهنماي پذيرش صرفا سوابق تحصيلي براي سال 1398 در اواسط بهمن ماه 1397 توسط سازمان سنجش آموزش كشور منتشر خواهد شد.

- تمامي شرايط و ضوابط و نحوه مراجعه و مدارك و مستندات لازم براي اخذ پذيرش توسط موسسات در اطلاعيه مذكور درج خواهد شد.

- زمان مراجعه داوطلبان براي اخذ پذيرش رشته هاي محل هاي صرفا سوابق تحصيلي از 20 اسفند 97 تا اواخر مرداد 98 خواهد بود.

 

تذكر مهم 1 : داوطلبان متقاضي پذيرش رشته محل هاي صرفا سوابق تحصيلي نيازي به شركت در كنكور سراسري سال 1398 كه ثبت نام آن از تاريخ 97/11/24 لغايت 97/12/02 مي باشد ندارند و مطابق اطلاعيه مذكور و اطلاعیه های بعدی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمايند.

تذكر مهم 2 : پذيرش رشته محل های صرفا سوابق تحصيلي در دانشگاه آزاد اسلامي مطابق ضوابط سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و براي پذیرش در بهمن 97 و مهر 98 نيز همزمان با پذيرش ساير موسسات است كه در اطلاعيه هاي بعدي اعلام خواهد شد.

تذكر مهم 3 : در خصوص نحوه پذيرش صرفا سوابق تحصيلي در ساير آزمون ها ( فني و حرفه اي، كارداني به كارشناسي و  جامع علمي كاربردي  اعم از كارداني و كارشناسي ناپيوسته ) متعاقبا اطلاع رساني خواهد شد.

بیمه مسئولیت مدنی چیست؟

بیمه مسئولیت مدنی چیست این بیمه مخصوص کارمندان شرکت ها و سازمان ها می باشد که در صورت هر گونه خسارت یا اتفاقی بیمه گزار که طرف کارفرما می باشد, مسئول بررسی و رسیدگی به وضعیت کارمندان می باشد

بیمه مسئولیت مدنی

هرگاه بر اثر کردار و رفتار فرد یا افرادی به دیگر فرد یا افراد جامعه خسارتی وارد آید مسئولیت مدنی تحقق می یابد و به عبارت ساده از مسئولیت مدنی به عنوان «زیان خصوصی» می توان نام برد.

مثال:مسئولیت متصدی حمل در مقابل صاحب کالا ناشی از حمل کالا در صورتی که خسارت عمدی نباشد مسئولیت از نوع مدنی است.

لازم به توضیح است یک عمل زیان آور می تواند فقط موجب زیان به جامعه باشد (مسئولیت کیفری) و یا فقط سبب زیان به افراد جامعه (مسئولیت مدنی) و یا هم موجب زیان فرد و هم باعث خسارت جامعه گردد در آن صورت مسئولیت کیفری و مدنی توأما تحقق یافته است.

مثال:پزشکی که در اثر بی احتیاطی و سهل انگاری واضح در امر معالجه موجب صدمه جسمانی یا روانی بیمار می گردد هم مرتکب مسئولیت کیفری گردیده است که جزای آن توبیخ و ممنوعیت از کار می باشد و هم مرتکب مسئولیت مدنی گردیده است که بایستی زیان وارد به بیمار شامل دیه یا اَرش را پرداخت نماید.

بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در مقابل کارکنان:

در بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان، بیمه گزار شخصی است که سمت کارفرما داشته و می خواهد مسئولیت مدنی خود را در قبال اشخاصی که در نقش کارکنان او هستند و احتمال وارد شدن آسیب بدنی به آنان در حین و یا به مناسبت انجام فعالیت شغلی محوله وجود دارد، تحت پوشش بیمه در آورد. بازار هدف این بیمه نامه کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که دیگران تحت عناوینی همچون کارگر یا کارمند و به طور کلی کارکنان (اعم از قراردادی، روزمزد، استخدامی، پیمانی و یا...) در فعالیت های شغلی گوناگون برای او کار می کنند و در ازای آن دستمزد دریافت می کنن و رابطه آنها کارفرما- کارگری/ کارفرما - کارمندی است و امکان مسئول شناخته شدن کارفرما در قبال کارکنان درحوادث ناشی از کار وجود دارد. از این رو، این بیمه نامه را کلیه اشخاص حقیقی وحقوقی از جـمله شرکتـ ها، سازمان ها، کارخانـجات و کارگاه هایی که در امور تولید، تعمیرات وخـدمات فـعال هـستند، و نیز مجـریان پروژه های عمرانی و سازندگان بناهای مسکونی وتجاری می توانند درخواست کنند. در این بیمه نامه، نوع رابطه کاری میان بیمه گزار و کارگر آسیب دیده که می تواند رسمی، قراردادی، پیمانی یا روزمزد باشد، تأثیری بر تعهدات بیمه گر در بیمه نامه نداشته و مشروط به این که پیش از صدور بیمه نامه و در فرم پیشنهاد، اطلاعات کاملی در این باره به بیمه گر ارائه شده و بیمه گر با صدور بیمه نامه با آگاهی از این موضوع موافقت کرده باشد، مسئولیت مدنی بیمه گزار در قبال تمامی کارکنان با هر نوع رابطه کاری که با بیمه گزار دارند، تحت پوشش قرار داده می شود. مسئولیت مدنی بیمه گزار در قبال کارکنان در این بیمه نامه، جز در برخی موارد خاص مانند «فعالیت شغلی بیمه گزار در سطح وسیع»، «متغیر بودن محل فعالیت»، «حضور یک یا چند کارفرمای دیگر علاوه بر بیمه گزار به همراه کارکنان خود در محل فعالیت»، بدون این که الزامی برای ارائه مشخصات کارکنان در هنگام صدور بیمه نامه وجود باشد، تحت پوشش قرار داده شده و بیمه نامه اصطلاحاً می تواند به صورت بی نام صادر شود.

 

این بیمه نامه بسته به این که نوع فعالیت کارفرما چیست، به سه دسته تقسیم می شود:

1.بیمه نامه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان ویژه فعالیت های صنعتی، خدماتی، تولیدی.

2.بیمه نامه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان ویژه فعالیت های عمرانی.

3.بیمه نامه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان ویژه فعالیت های ساختمانی.

در هر سه دسته از بیمه نامه های مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان، و در صورت درخواست بیمه گزار، پوشش های تکمیلی / اضافی زیر برای افزایش گستره پوشش های بیمه نامه یا حدود تعهدات آن به بیمه گزار قابل ارائه است:

پوشش اضافی دیه دوم یا بیشتر کارکنان

پوشش تکمیلی مسئولیت مدنی بیمه گزار در قبال کارکنان ناشی از بروز حوادث در مأموریت های خارج از کارگاه

پوشش تکمیلی مسئولیت مدنی بیمه گزار در قبال کارکنان ناشی از بروز حوادث در اماکن وابسته به کارگاه

تکمیلی تکمیلی مسئولیت مدنی بیمه گزار در قبال کارکنان ناشی از بروز حوادث در حین ایاب و ذهاب کارکنان

پوشش تکمیلی مسئولیت مدنی بیمه گزار در قبال کارکنان ناشی از بروز حوادث ناشی از وسایل نقلیه موتوری زمینی

پوشش تکمیلی مسئولیت مدنی پیمانکاران فرعی در قبال کارکنان

پوشش تکمیلی مسئولیت مدنی مهندسان ناظر و مشاور در قبال کارکنان

پوشش تکمیلی پرداخت خسارت (غرامت فوت یا نقص عضو دائم اعم از کلی یا جزئی) بدون رأی دادگاه مشروط به این که مسئولیت بیمه گزاراز نظر کارشناس بیمه گر محرز باشد

پوشش تکمیلی جبران هزینه های پزشکی بدون اعمال تعرفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

پوشش اضافی مطالبات احتمالی سازمان تأمین اجتماعی از بیمه گزار از محل تبصره یک ماده 66 قانون تأمین اجتماعی

پوشش تکمیلی حوادث وارد به شخص بیمه گزار و مسئولیت بیمه گزار در قبال کارفرما، پیمانکار و مهندسان ناظر و مشاور در محل کار

پوشش تکمیلی مسئولیت مدنی بیمه گزار در قبال اشخاص ثالث ناشی از فعالیت بیمه گزار

پوشش اضافی تعهد پرداخت افزایش احتمالی دیه پس از بروز حادثه مرتبط با موضوع فعالیت بیمه گزار

پوشش اضافی پرداخت غرامت دستمزد روزانه کارکنان از روز ششم بعد از حادثه تا روز نودم مشروط به بستری شدن در مراکز درمانی

پوشش تکمیلی مسئولیت مدنی بیمه گزار در قبال کارکنان ناشی از بروز حادثه در حین انجام فعالیت های غیرمرتبط با فعالیت اصلی

پوشش تکمیلی مسئولیت مدنی بیمه گزار در قبال اتباع خارجی غیرمجاز (در حال ارائه این پوشش تکمیلی ممنوع است).

پوشش تکمیلی اهمال غیرعمدی کارکنان نسبت به یکدیگر در اثر بروز حوادث مربوط به موضوع این بیمه نامه

پوشش تکمیلی عدم اعمال قاعده نسبی در صورت اعلام نشدن افزایش احتمالی تعداد کارکنان نسبت به تعداد مندرج در بیمه نامه (حداکثر تا سقف 20 درصد افزایش).

فرآیندصدور:

بیمه گزاران می توانند درخواست  خود برای صدور بیمه نامه را با تکمیل فرم پیشنهاد در دفترنمایندگان صدور شرکت در سراسر کشور ارائه کرده و بیمه نامه پس از موافقت آنها با حق بیمه و شرایط اعلامی صادر خواهد شد.