پیام دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی پیام دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی

پیام جامعه تعلیمات اسلامی به مناسبت دوازدهم اردیبهشت ماه، "سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری" و "روز بزرگداشت مقام معلم"


پیام جامعه تعلیمات اسلامی به مناسبت دوازدهم اردیبهشت ماه


پیام دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی به مناسبت سالروز بعثت رسول مکرم اسلام اسفند ماه 1400

اقراء باسم ربک الذی خلق* خلق الانسان من علق

بخوان بنام پروردگارت که آفرید * انسان را از خون بسته آفرید

سلام بر مبعث، پیام خیزش انسان از خاک تا افلاک.

سلام بر مبعث، انفجار نور و ظهور همه ارزشها در صحنه حیات بشر

بعثت حضرت رسول"صلی الله علیه و آله"از الطاف بی پایان خداوندی بود که جلوه های شکوهمندش تا کرانه های ناپیدای زمان امتداد یافته است.

 در آن روز آسمانی، پس از قرن ها خشکسالی معنویت، مزرعه حیات اَبرهای سایه گستر رحمت الهی بر کویر اندیشه ها بارید. بار دیگر باغ رسالت به بار نشست و زیبا ترین شکوفه هستی شکوفا شد و دل نورانی محمد "صلی الله علیه و آله"تجلی گاه نام و کلام خدای "سلام"و "آیین اسلام"گشت.

روز مبعث روز سربلندی انسان و روز بلندای بانگ توحید بر عالم کفر وشرک است.

مقارن چنین مناسبت مبارکی روحانی فرهیخته و عالم برجسته و بصیر و مجاهد حجه الاسلام و المسلمین شیخ عباسعلی اسلامی  رحمه الله علیهبا تاسی به سیره رسول گرامی اسلام "صلی الله علیه و آله"اقدام به تاسیس مدارس جامعه تعلیمات اسلامی نمود و با اشاعه و ترویج تعالیم قرآن و اهل بیت  "علیهم السلام"تلاش نمود تا با کاشت بذر معنویت در دلهای مستعد نونهالان بر ظلمتکده ستم شاهی پهلوی غلبه نماید که حاصل این مجاهدت تربیت نسلی گردید که در راه پیروزی انقلاب اسلامی ایران یا شربت شهادت نوشیدن و یا برای تحقیق آرمان های امام راحل رحمه الله مسئولیت های خطیر این نظام مقدس را عهده دار شدند و اکنون نیز تبعیت از منویات مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای زید عزه را بر خود فرض و واجب دانسته و آن را سرلوحه برنامه های خویش قرار داده است .

جامعه تعلیمات اسلامی فرا رسیدن مبعث حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و هفتاد و هشتمین سالگرد تاسیس مدارس جامعه تعلیمات اسلامی را به همکاران محترم فرهنگی و دانش آموزان عزیز و خانواده های معزز ایشان و سایر اقشار میهن اسلامی تبریک و تهنیت عرض نموده و از آستان حضرت احدیت توفیق دستیابی به اهداف نورانی و مقدس تعلیم و تربیت اسلامی را مسالت می نماید.

والسلام علی عبادالله الصالحین

رجب المرجب 1443 - اسفند ماه 1400

پیام دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی به مناسبت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی

پیام دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی به مناسبت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی

پیام دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی به مناسبت عید سعید فطر

بسم الله الرحمن الرحیم

پیام دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی بمناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

 

تا که چشمم باز شد دیدم که یارم رفته است                 مـاه مهمــانـی تمـام و مــه نگــارم رفتــه اسـت

بــا گــل ایــن بـوستــان تــازه انســی داشتــم               گــرم گــل بــودم که دیــدم گلعــذارم رفتــه است

 

 صدای پای عید می آید و دل مومن بر سر دوراهی آمدن عید رمضان و رفتن ماه رمضان بلا تکلیف است . از آمدن آن یک  ، دل شاد باشد یا از رفتن این یک ، محزون ؟ عید فطر پاک ترین و عید ترین عیدهاست ، چرا  که پاداش یک ماه عبادت و شست و شوی جان در نهر پاک رمضان است .

عید فطر ، عید پایان رمضان نیست ، عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است ، چونان ققنوس که از خاکستر خویش دوباره متولد می شود ، رمضان کوره ایی است که هستی انسان را می سوزاند و آدمی نو با جانی تازه از آن سر بر می آورد .

فطر شادی و دست افشانی بر رفتن رمضان نیست ، برآمدن روز نو ، روزی نو و انسانی نو است . بناست که رمضان با سحر ها و افطارهایش ، با شبهای قدر و مناجاتهایش از ما آدمی دیگر بسازد .

اگر در عید فطر در نیابیم که از نو متولد شده ایم ، اگر تازگی را در روح خود احساس نکنیم ، عید فطر ما  عید نیست  ، از این رو ستکه در دعای قنوت نماز عید فطر می خوانیم : "اسالک بحق هذا الیوم الذی جعلته للمسلمین عیدا و لمحمد صلی الله علیه و آله ذخرا و شرفا و مزیدا - از تو خواهم به حق این روز که آن را برای مسلمانان عید قراردادی و برای محمد (ص) و آل او ذخیره و فزونی ساختی."

خداوندا تو را شاکریم که یک ماه میهمان  و این اجازه را بما دادی تا سحر ها عاشقانه با تو سخن بگوییم و درد دلمان را با تو بگوییم و اکنون روز اول شوال را بر ما عید گرداندی .

دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی عید سعید فطر ، عید آسودگی از آتش غفلت و رهیدگی از زنجیر نفس را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم ( ارواحنا له فداه ) و مقام معظم رهبری حضرت آیه الله العظمی خامنه ای( زید عزه)و عموم مسلمین و شیعیان بویژه همکاران محترم و اولیاء معزز و دانش آموزان عزیز مدارس جامعه تعلیمات اسلامی تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه حضرت احدیت توفیق دستیابی به اهداف مقدس و نورانی تعلیم و تربیت اسلامی را مسئلت می نماید .

والسلام علی عبادالله الصالحین

دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی

  

پیام دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی بمناسبت شهادت حضرت علی بن ابیطالب (ع)

بسم الله الرحمن الرحیم

پیام دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی  بمناسبت شهادت مولای متقیان حضرت علی بن ابیطالب (ع)

" والله لقد تهدمت ارکان الهدی قد قتل علی مرتضی " 

این صدای محزون و گریه آلود کیست که میان زمین و آسمان پیچیده است ؟ این مویه ، مویه  ی کسی است که جان ذرات را می لرزاند . گرد غم بر فرق عالم و آدم می افشاند و موج موج و فوج وفوج درد و داغ بر عرش و فرش می ریزد .

این کیست که می خواند پایه های هدایت فرو ریخت ، به خدا سوگند فرق قرآن را شکافتند ودریغا  دریغ ، علی مرتضی را کشتند . این کیست که هفت آسمان سوگمندانه و مرثیه خوان ، نام بلند او را در اندوه و درد و گریه فریاد می کشند ؟ این کیست که در غروب او دریا پریشان و طوفانی سر بر ساحل می کوبد ، باد ، طوفان می شود و هفت پشت آسمان می شکند .

ای خورشید ! سر از دریچه ی صبح بر نیاور که آفتاب بر شانه های غریبانه و مظلومانه ی شب تشییع می شود ودر تاریک شهر خواب زده ، همه ی بیداری با اشک تا مزاری نا پیدا بدرقه می شود .

ای نسیم ، سراغ گل ها را مگیر ، ای ماهتاب به نوازش سبزه ها و دشت ها مرو که بهار خدا را در بهار قرآن کشتند ، قرآن گویا را به ضربت شمشیری ورق ورق بر سجده گاه افکندند و همراه صمیمی پیامبر و همدم عزیز کوثر را به نیرنگ و شمشیر شرنگ دیده ، به خون کشیدند .

این جبرئیل است که میخواند :"والله لقد تهدمت ارکان الهدی ، به خدا سوگند ستون های هدایت را بر شکستند آن گاه که علی مرتضی را سر شکستند " .

مگر جبرئیل کدام لحظه را به یاد آورده است که ارکان هدایت را منهدم می بیند ؟ یاد هم نفسی علی(ع) در حرا با پیامبر افتاده است؟  یاد " لیله المبیت " می کند و خوابیدن علی در بستر خوف و خطر ؟ یاد نود زخم که بر تن علی در احد دهان باز کرده بودند ؟ یا  یاد دستی که در غدیر با دست پیامبر افراشته شد و مولای همیشه ی مردم ، مولای همه هستی شناسانده شد ؟

جبرئیل کدام لحظه را مرور می کند که چنین می گوید ؟

لحظه ای که برق شمشیر بر فرق علی فرو نشست ؟ و علی از فوز و پیروزی سرود ؟

از زمزمه های دیشب که علی از پشت ابر خون برآسمان می نگریست و می گریست و در خون و اشک می سرود :

" اللهم بارک لی فی الموت : خدایا مرگ را بر من مبارک گردان " .

امشب  شام غریبان کوفه است و در آمیختن اشک و گریه ی حسن و حسین و زینب . کودکان کوفه می خوانند : پدر یتیمان رفت ، پناه دردمندان همسایه ی خاک شد و در گوش خانه ی غمگین علی صدایی آشنا پیچیده است :

خوش آمدی علی ، منتظرت بوده ، هجران به پایان شد ، خوش آمدی علی فاطمه ، خوش آمدی .

دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی شهادت مظلومانه امام علی (ع) اول مظلوم عالم  را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم  ( ارواحنا فداه ) و مقام معظم رهبری حضرت آیه الله العظمی خامنه ای ( زید عزه) و همکاران ارجمند و اولیاء معزز و دانش آموزان عزیز مدارس جامعه تعلیمات اسلامی تسلیت عرض نموده و از ایزد منان مسالت می نمائیم توفیق رهروی و تحقق تعالیم    و آموزه های  حضرتش را در مسیر تعلیم و تربیت اسلامی  مرحمت فرماید ( انشاء الله ) .

                                                                                                             والسلام علی عبادالله الصالحین

                                                                                                          دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی

                                                                                                     21 رمضان 1442 مطابق 14 اردیبهشت 1400

پیام دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی به مناسبت روز معلم

بسم الله الرحمن الرحیم

پیام دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی بمناسبت گرامیداشت هفته معلم

"اقراء باسم ربک الذی خلق ....." (آیه 1 سوره علق )

در سپیده دم ازل آن زمان که سازندگی کائنات آغاز می گردید و کتاب تکوین گشوده می شد نخستین کلمه ایی که با قلم تقدیر بر دیباچه قاموس هستی نقش بست واژه ی زیبا ی "استاد" بود و سرفصل این کتاب کهن به تعلیم و تربیت اختصاص یافت . تا خدا بوده و هست معلم بوده و هست و هرروز  روز معلم هست . معلمی هنر است ، عشقی است آسمانی ، ای که الفبای زندگی را از سرچشمه نگاهت آموختیم . ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه ها باریدی سپاست می گوییم . تو را به اندازه تمام مهربانی هایت سپاس می گوییم . ای نجات بخش آدمیان از ظلمت جهل و نادانی ، ای لبخندت امید زندگی و غضبت مانع گمراهی ؛ تورا سپاس می گوییم . ای تویی که با دستان پر عطوفتت گلهای علم و ایمان را درگلستان وجود می پرورانی و شهد شیرین دانش را به کام تشنگان می ریزی . پس تو را ای معلم به وسعت نامت سپاس می گویم .

سلام بر معلمی که هرسال نمونه است و یک عمر ماندگار ، معلم عزیز روزت مبارک  که جهانی از نورت مبارک گشته است .

دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت متفکر ، فیلسوف و استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری و آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم است . معلمان طلایه داران پیشرفت و تعالی در هر کشور و جامعه  هستند و همچون خورشیدی تابناک بر تارک جوامع بشری می درخشند  و پیامبر گونه رسالت خطیر هدایت و روشنگری را بر عهده دارند .

دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری ،آغاز هفته معلم که مقارن ماه مبارک رمضان گشته است را به قاطبه فرهنگیان بویژه  همکاران معززمدارس جامعه تعلیمات اسلامی  تبریک  و تهنیت عرض نموده و ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ضیافت الهی توفیق این قشر فرهیخته  را در راه دستیابی به اهداف مقدس و نورانی تعلیم و تربیت اسلامی تحت توجهات حضرت بقیه الله الاعظم ( ارواحنا له فداه ) و رهنمود های مقام معظم رهبری ( دام عزه)  از درگاه حضرت دوست مسالت می نماید .

 

والسلام علی عبادالله الصالحین

دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی

اردیبهشت ماه 1400 -- رمضان 1442

پیام جامعه تعلیمات اسلامی بمناسبت حلول ماه مبارک رمضان (1442)

سم الله الرحمن الرحیم

پیام جامعه تعلیمات اسلامی بمناسبت حلول ماه مبارک رمضان (1442)

شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی والفرقان - (آیه 185 سوره بقره )

السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه

رمضان بهترین فرصت برای بدست آوردن کمال و معنویت ؛ ماهی که می توان در آن به تقرب رسید و حقایق را آنگونه که هست نظاره کرد ، در این ماه شریف ، روحانیت خاصی برجسم و روح انسان حاکم است و آدم خاکی به واسطه تاثیر این حالات احساسی آسمانی دارد ،رمضان ؛ ماه رحمت و غفران الهی است که دریای بیکران لطف و عنایت حضرت دوست در آن جوشش و تلاطم دیگری دارد . ماه رمضان ، ماه مفروش کردن قدوم شب قدر با اشکهای شوق برای درک " زیباترین لحظه حیات انسانی " است . هرچه داریم از خداست و هرچه توان داریم برای خدا باید خرج کنیم و با ادب خاص خود وارد این میهمانی بی مانند شویم . دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی حلول ماه مبارک رمضان ، بهار قرآن ، ماه عبادتهای عاشقانه  نیایشهای عارفانه و بندگی خالصانه را به محضر مبارک حضرت حجه ابن الحسن العسکری ( ارواحنا له فداه) ،مقام معظم رهبری حضرت آیه الله خامنه ای و مسلمانان عالم بالاخص شیعیان جهان و قاطبه فرهنگیان معزز بویژه همکاران محترم و اولیاء ارجمند و دانش آموزان عزیز مدارس جامعه تعلیمات اسلامی تبریک و تهنیت عرض نموده و در این ماه پرخیر و برکت قبولی طاعات و عبادات را از درگاه ربوبی حضرت دوست مسالت می نماید .

 

والسلام علی عبادالله الصالحین

دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی

پیام به مناسبت عید نوروز و آغاز سال 1400 شمسی

پیام تبریک جامعه اسلامی به مناسبت بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص)