جلسات با اولیا متخصص جلسات با اولیا متخصص

دیدار با آقای دکتر محسن ایمانی

آقای دکتر محسن ایمانی استاد دانشگاه تربیت مدرس؛ وارداتاق ایشان که شدیم با انبوهی از کتاب و جزوات و پایان نامه های دانشجویان روبرو شدیم آنچنانکه  میز کار ایشان در  زیر انبوهی از جزوات و دستنوشته دانشجویان محو بود و فضای بسیار کمی را حتی برای خودشان اختصاص داده بودکتابخانه هایی لبریز از کتاب که فضای اتاق ایشان را محدود کرده بود و این نشان از به روز بودن و تعامل ایشان با دانشجویان بود،  دکتر ایمانی با 62 سال سن که تمام عمر خود را صرف آموختن و آموزش کرده بود ایشان از سال 1342 و از آغاز دوره ابتدایی تاپایان دوره متوسطه در مدارس جامعه تحصیلات خود را ادامه داده است و پس ازآن در دانشگاه تهران پذیرفته شدند و اکنون سالهای متمادی است  که دانشجویان بسیاری در کلاس درس ایشان علم اندوزی می کنند.

دکتر ایمانی در ابتدا ضمن معرفی خود و بیان سوابق تحصیلی از خاطرات بسیار شیرین خود در دوران تحصیل در مدارس جامعه بیان نمودند و پس از آن نکات مهمی را به عنوان شیوه تدریس معلمین عنوان کردند:

 

1-پاسخگو بودن به دانش آموز حتی در مورد سوالات مبهم و به نظر کم اهمیت آنها میل به کنجکاوی را در ایشان افزایش می دهد

2- معلم در مورد مسئله ای که نمی داند صریحا بگوید که در این مورد علم ندارد.

3-معلم می تواند با استفاده از ادبیات ، لطایف و  نکته های ادبی از داستانها و اشعار بزرگان همچون سعدی، حلاوت و شیرینی کلاس حتی کلاس های ریاضی و علمی را دوچندان کند و دانش آموز را مشتاق به یادگیری نماید.

4-بکار گیری روش های متعادل نه سخت و نه آسان در آموزش و تربیت فرزند نیز به همین گونه باشد

5- دانش آموزان وقتی موفق خواهند بود که معلم با ایشان ارتباط عاطفی برقرار کند و همین امر می تواند آنها را به فردای تحصیل مشتاق نماید

6- معلم باید همیشه در حال افزایش علم و دانش خود باشد و بداند که دایره ندانستن بسیار وسیع تر از دایره دانسته های اوست و با وسیع کردن دایره دانایی خود مجهولات بیشتری را حل خواهد کرد.

دیدار با دکتر سعید شیخ محمدی از دانش آموختگان مدارس جامعه تعلیمات اسلامی

دکتر سعید شیخ محمدی که از دانش آموختگان مدارس جامعه تعلیمات اسلامی است هم اکنون در حرفه دندانپزشکی مشغول خدمت رسانی به مردم می باشد. در دیداری که با ایشان در مرکز درمانگاهی به عمل آمد دکتر شیخ محمدی ضمن بیان نکات اخلاقی از دوران آموزش خود در مدارس اسلامی خاطرات دوران تحصیل خود  را نیز عنوان نمودند .آقای شیخ محمدی معتقد است مهمترین عاملی که باعث می شود یک دانش آموز عملکرد خوبی در آینده داشته باشد و رفتار و کردار وی همراه با رعایت تقوی باشد ،محبت معلم و آموزش عملی آموزگار است.ایشان با تاکید بر اینکه محبت معلم می تواند دانش آموز را از نظر درسی و اعتماد به نفس در بهترین مرحله آموزشی قرار دهد موفقیت های خود را  مرهون زحمات شبانه روزی معلمان خود در مدارس اسلامی دانست.

دکتر شیخ محمدی از اساتید دانشگاه تربیت مدرس

روز چهارشنبه مسئول دانش آموختگان جامعه تعلیمات اسلامی با دکتر شیخ محمدی دیدار نمود. این دیدار که در دانشگاه تربیت مدرس صورت پذیرفت آقای شیخ محمدی ضمن پاسخگویی به سوالات آقای ایمانی به بیان خاطرات و شیوه تحصیلی خود در دوران تحصیل در مدارس جامعه پرداخت.دکتر شیخ محمدی دارای مدرک دکترا  از کشور کانادا می باشد که در سال 1388 پس از اخذ مدرک به ایران بازگشته و  بعنوان استاد در دانشگاه تربیت مدرس مشغول به فعالیت می باشند.

دیدار با استاد دانشگاه صنعتی شریف جناب آقای دکتر پور جوادی

از دانش آموختگان مدارس جامعه تعلیمات اسلامی

روز دوشنبه هفتم آبان ماه آقای ایمانی در دانشگاه صنعتی شریف میهمان استاد پور جوادی بودند استاد پور جوادی که از دانش آموختگان مدارس جامعه تعلیمات اسلامی بودند در این دیدار به بیان خاطران و نقطه نظرات تربیتی و آموزشی خود پرداختند .ویدئوی این جلسه به زودی در قسمت دانش آموختگان قرار خواهد گرفت.

دیدار با دکتر بهرام مفید

دکتر بهرام مفید رییس بخش رادیوتراپی آنکولوژی بیمارستان شهدای تجریش و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی است.ایشان از دانش آموختگان مدارس جامعه تعلیمات اسلامی می باشد و در مدارس محبان الحسین (ع)، احمدیه و کمال دوران تحصیل خود را به پایان رسانده و پس از آن  با ورود به دانشگاه شهید بهشتی دوران دکترای عمومی و تخصصی خود را سپری نموده و اکنون بعنوان استاد دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیئت علمی این دانشگاه و همچنین مسئول بخش رادیو تراپی و آنکولوژی بیمارستان شهدای تجریش مشغول فعالیت و خدمت به مردم می باشد. در دیداری که با ایشان صورت گرفت دکتر بهرام مفید ضمن بیان تاریخچه ای از دوران تحصیل و همچنین بیان خاطراتی از آن دوران توصیه هایی به خانواده ها و دانش آموزان برای موفقیت و تحصیل بهتر داشتند. ایشان استعداد یابی در دانش آموزان را از مهمترین وظایف مدیران دانست و با ذکر این نکته که هر دانش آموزی می تواند چندین استعداد داشته باشد و در صورت کشف استعداد و آموزش ایشان هر کدام در هر زمینه ای که مستعد باشند می توانند به موفقیت های بزرگی دست یابند.در ادامه ایشان به دانش آموزان توصیه نمود که استعداد می تواند در درجه اول مهم باشد و در ادامه آن باید پشتکار داشت و هدف داشت و به هدف خود عشق ورزید.    

حضور آقای رضوی از دانش آموختگان مدرسه محبان الحسین (ع) در دفتر مرکزی

حضور آقای کتابچی در دفتر مرکزی

روز سه شنبه 26 تیر ماه آقای کتابچی از دانش آموختگان مدرسه محبان الحسین (ع) در دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی حضور داشتند ایشان که از دانش آموزان سال های دور جامعه تعلیمات اسلامی بودند از خاطرات خود در مدارس جامعه تعلیمات اسلامی بیان نمودند.آقای کتابچی با توجه به نوع  تربیتی  که در کودکی از پدر خویش آموخته بودند و اهتمام پدرشان در امر تربیت دینی، ایشان را به مدارس جامعه تعلیمات اسلامی می سپارند و ادامه راه وی به گونه ای اتفاق می افتد که در مسیر شغل پدر در نشر و انتشارات که سابقه ای طولانی در خانواده ایشان داشته مبادرت می ورزند. جناب آقای کتابچی با توجه به اینکه این در اوایل دهه 1350 محصل مدارس جامعه تعلیمات اسلامی بوده اند از خاطرات خود در طول تحصیل در این مدارس عنوان نمودند .سبک زندگی جناب آقای کتابچی به گونه ای است که می تواند مورد توجه و الگوی خانواده ها باشد.

دیدار با فرهیختگان دانش آموخته دبیرستان رضویه

روز  سه شنبه 19 تیر ماه در دیداری که با فرهیختگان دانش آموخته دبیرستان رضویه انجام شد دانش آموختگان برجسته دبیرستان رضویه فعالیت های جاری و تحصیلات خود  را عنوان کردند. در این دیدار که جمعی از دانش آموختگان دهه 60 و 70 حضور داشتند در میان آنها متخصصین پزشکی از جمله متخصص پوست، متخصص زنان و زایمان،متخصص داروسازی و دندانپزشک و نیز حقوقدان و وکیل و همچنین متخصص در امر تربیت اسلامی و فلسفه حضور داشتند .در این جلسه بحث و تبادل و نظر پیرامون تاثیر فضای تربیتی دبیرستان رضویه بر پیشرفت علمی دانش آموزان صورت پذیرفت و مقرر گردید که از ظرفیت علمی و تخصصی این فرهیختگان استفاده گردد.

حضور جناب آقای موسوی از دانش آموختگان مدارس جامعه تعلیمات اسلامی در دفتر مرکزی

جناب آقای موسوی روز دوشنبه یازدهم تیر ماه میهمان دفتر مرکزی بودند ایشان که از دانش آموختگان مدارس جعفری اسلامی بودند ضمن بیان خاطرات خود از دوران تحصیل به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مسائل تربیتی و آموزشی پرداختند آقای موسوی که از فرهیختگان قرآنی هستندهمزمان دارای تحصیلات و تجربیات در زمینه فیزیوتراپی نیز هستند . در گفتگویی که با ایشان صورت پذیرفت آقای موسوی با بیان اینکه تمام دوران فعالیت کاری خود را در زمینه فیزیو تراپی انجام داده بودند از علاقه مندی شدید خود به قرآن و آموزش آن سخن گفتند و پایان فعالیت کاری خود در زمینه پزشکی را آغازی مجدد و شروعی دوباره برای پذیرش و آموزش استعدادهای قرآنی دانستند.

حضور جناب آقای شفیعی مدرس دانشگاه  در دفتر مرکزی

روزیکشنبه 10 تیرماه استاد شفیعی مهمان دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی بودند. در طی حضور ایشان در دفتر مرکزی ضمن استفاده از تجربیات ایشان ، به سوالات  جناب آقای ایمانی مسئول دانش آموختگان جامعه تعلیمات اسلامی پاسخ دادند. آقای شفیعی که در گذشته از دانش آموزان موفق مدرسه احمدیه و کمال بوده اند ضمن بیان خاطرات خود از  فضای علمی، تربیتی و مذهبی دوران تحصیل خود دانش آموزان مدارس جامعه تعلیمات اسلامی را به استفاده از فرصت تحصیل و تربیت  در این مدارس تشویق نمودند.آقای شفیعی تحصیل در دبیرستان را از بهترین و موثرترین و ماندگار ترین دوران تربیت برای همه دانش آموزان دانستند و از دانش آموزان خواستند که قدر این دوران و دوستان خوب خود را بدانند، که اثرات آن برای همیشه  با ایشان همراه خواهد بود . ایشان ضمن توصیه به پدران و مادران در نظم بخشیدن و کنترل رفتار فرزندان خود بهترین تربیت و موثرترین تربیت دینی را فضای حاکم بر خانواده و منزل معرفی کردند . آقای شفیعی در رشته برق قدرت از دانشگاه فنی تهران فارغ التحصیل شده اند و در بسیاری ازپروژه های فنی و عمرانی در داخل کشور و خارج از کشور مشغول فعالیت هستند. از جمله فعالیت های ایشان دربهسازی و گسترش فضای متبرک آستان قدس رضوی می باشد. همچنین ایشان افتخار حضور فنی و تخصصی در عتبات عالیات کشور عراق منجمله شهر کربلا ، در بهسازی و گسترش این فضای متبرک را دارند.

دیدار با دکتر مقدم از دانش آموختگان دبیرستان کمال

روز سه شنبه 22 خرداد 1397 در دیداری که با دکتر مقدم در دانشگاه تربیت مدرس انجام گرفت مباحث و مسائل مختلفی مورد گفتگو قرارگرفت. دکتر مقدم که از دانش آموختگان مدارس جامعه تعلیمات اسلامی و در دبیرستان کمال دوران تحصیل متوسطه را به پایان رسانده است با درجه دانشیاری در این دانشگاه مشغول به فعالیت است . ایشان از اعضای موسس و فعال انجمن رباتیک ایران می باشند و نیز در زمینه طرح ها و نوآوری های علمی و کاربردی که می تواند در عرصه صنعت و پزشکی مورد استفاده قرار گیرد فعالیت های چشمگیری داشته اند .دکتر مقدم با توجه به تجربیات و سوابق علمی و آموزشی خود در عرصه رشته مکانیک آمادگی خود را برای همکاری بیش از پیش با مجموعه جامعه تعلیمات اسلامی اعلام نمودند.

دعوت از جناب آقای خواجوی استاد ممتاز قرآن

جناب آقای محمد خواجوی از دانش آموختگان مدارس جامعه تعلیمات اسلامی روز سه شنبه در دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی حضور داشتند ایشان که در ایام تحصیل در دبستان جعفری اسلامی محصل بودند از خاطرات دوران تحصیل خود در مدرسه جعفری اسلامی بیان نمودند. جناب آقای خواجوی که یکی از اساتید موفق و بنام قرآن می باشد پایه گذار دارالقرآن در کشور می باشند. ایشان ضمن بیان نظرات خود پیرامون سبک زندگی قرآنی از اهمیت تربیت قرآنی افراد در زمان کودکی سخن گفتند و زمان طفولیت و کودکی را زمان مناسبی برای تاثیر پذیری یک فرد دانستند که در این زمان هر آنچه کودک بیاموزد تاثیر آن برای همیشه در ذهن فرد خواهد ماند. در ادامه استاد خواجوی نسبت به شیوه تدریس قرآن در مدارس رهنمون هایی را بیان نمودند.

دیدار با دکتر بهمن آبادی 

روز چهارشنبه 29 فروردین آقای ایمانی مسئول دانش آموختگان به همراه آقای جوانشیر معاونت آموزشی دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی در دانشگاه صنعتی شریف با آقای بهمن‌آبادی دیدار کردند. آقای بهمن آبادی که از دانش آموختگان مدارس جامعه تعلیمات اسلامی است به بیان خاطرات از دوران تحصیل خود پرداختند ایشان ضمن بیان نکات تحصیلی و آموزشی از فضای تربیتی و آموزشی مدرسه خود به خوبی و به نیکی یاد کردند و مهم ترین و اثربخش ترین موارد تربیتی را رعایت اخلاق و عامل بودن دبیران دوران تحصیل خود به موازین شرعی و اخلاقی دانستند و نسبت به فراگیر شدن این شاخصه در دیگر مدارس کشور اظهار امید واری نمودند.آقای دکتر بهمن آبادی از دانش آموختگان مدرسه کمال (از مدارس جامعه تعلیمات اسلامی) بوده اند

جلسه تبادل نظر با مجتمع رفاه پیرامون دانش آموختگان

اولین جلسه تبادل نظر و هم اندیشی پیرامون موضوع دانش آموختگان در روز شنبه مورخ 28-11-96 با مسئولین دانش آموختگان مجتمع رفاه برگزار گردید و مقرر گردید به منظور کیفیت بخشی به این امر اینگونه جلسات استمرار یابد.لازم به ذکر است در این جلسه پیرامون طرحهایی نظیر ایجاد پرونده الکترونیکی - گنجینه تجارب و ... بحث و گفتگو به عمل آید

سومین نشست هم اندیشی و تبادل نظر با اولیا متخصص

سومین نشست هم اندیشی و تبادل نظر با اولیا متخصص با حضور جناب آقای شرافتمند قاری برجسته و ولی دانش آموختگان مدارس تزکیه 1 و 2  و مسئولین فعالیت های پرورشی و انجمن اولیا و مربیان جامعه تعلیمات اسلامی در روز شنبه دوم دی ماه در دفتر مرکزی برگزار گردید. هدف از این جلسه ترویج فرهنگ خانواده قرآنی در سطح مدارس جامعه تعلیمات اسلامی بوده است و از آنجا که تمامی اعضای خانواده محترم جناب آقای شرافتمند از قاریان برجسته و حافظان قرآن می باشند از ایشان دعوت به عمل می آید تا از تجارب ارزشمند شان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی بهره گیری به عمل آید.که پس از بحث و تبادل نظر مقرر گردید

خانواده های قرآنی مدارس جامعه تعلیمات اسلامی شناسایی و با ایشان مصاحبه و گفتگو شود

به منظور شناسایی استعداد ها و افراد برجسته و تربیت حافظان قرآن در سطح مدارس جامعه تعلیمات اسلامی مرکز دارالقرآن تاسیس گردد

به منظور اشاعه فرهنگ قرآن در سطح خانواده ها مسابقه در زمینه قرائت و تلاوت و ترجمه خوانی قرآن میان اعضای خانواده ها برگزار گردد

نسبت به نقش الگویی والدین در زمینه قرآن بیش از گذشته توجه و اهتمام به عمل آید

در بهره گیری از معلمان و مربیان قران مدارس جامعه تعلیمات اسلامی از مربیان با تجربه و برجسته بهره گیری نمود.

برای تشویق و ترغیب دانش آموزان عزیز نسبت به انس با قرآن، اولیا و مربیان محترم از شیئه های مهرورزی و محبت و تشویق بیش از پیش استفاده گردد

دومین جلسه هم اندیشی با اولیا متخصص با حضور دکتر وزیری

دومین جلسه کارگروه تخصصی و مهارتی با حضور آقای دکتر وزیری رییس انجمن اولیا دبستان کنی در دفتر مرکزی جامعه تعلیمات اسلامی در روز بیست و هفتم آذر ماه برگزار گردید و در زمینه ارتقاء سطح فعالیت های تربیت بدنی و زیبا سازی فضا های آموزشی و مشکلات دانش آموزان دارای اختلال بیش فعالی و یادگیری و تمرکز بحث و تبادل نظر شد در این جلسه مقرر گردید نسبت به برگزاری مسابقات ورزشی در سطح اولیا و دانش آموزان اقدامات موثر به عمل آید.

اولین نشست هم اندیشی و تبادل نظر با اولیا متخصص مدارس جامعه تعلیمات اسلامی

در تاریخ 11 آذر ماه 96 اولین نشست هم اندیشی و تبادل نظر با اولیا متخصص دبیرستان جعفری در محل دبیرستان جعفری اسلامی برگزار شد . در این جلسه پیرامون بهره گیری از ظرفیت و تخصص و مهارت های مدارس جامعه تعلیمات اسلامی بحث و تبادل نظر شد.و مقرر گردید از تخصص اولیا و شرکت کننده در ان جلسه در غالب جلسات آموزشی و تولید محتوای آموزشی با نیازهای مدارس جامعه تعلیمات اسلامی بهره گیری لازم به عمل آید.