پرش به محتوا

سخنان مدیر عامل سخنان مدیر عامل

«برگشت

پیام جامعه تعلیمات اسلامی به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس جامعه تعلیمات اسلامی

به نام خداوند بخشنده مهربان

                هَلْ یَسْتَوِی الذینَ یَعْلَمُونَ وَ الذینَ لا یَعْلَمُونَ      (زمر/ آیه 9)

آیا کسانی که می دانند و کسانی که نمی دانند یکسانند.

 

پیام جامعه تعلیمات اسلامی به مناسبت:

 هفتادو پنجمین سالگرد تاسیس جامعه تعلیمات اسلامی

و سی و سومین سالگرد رحلت بنیان گذار جامعه تعلیمات اسلامی

«حاج شیخ عباسعلی اسلامی  سبزواری»

 

گرامی باد هفتادو پنجمین سالگرد تاسیس جامعه تعلیمات اسلامیکه مصادف با روز مبعث نبی مکرم اسلام، رسول خوبی ها، رسول مهر و محبت، صفا و صمیمیت، رفق و مدارا می باشد و یاد و خاطره              شیخ عباسعلی اسلامی بنیانگذار جامعه تعلیمات اسلامیرا گرامی می داریم.

یکی از دغدغه های مهم مرحوم شیخ عباسعلی اسلامی، دغدغه تربیت دینی و اخلاقی، اعتقادی نسل جوان بود. شیخ عباسعلی اسلامی، طبیبی دوار، ‌خطیبی برجسته و توانا، روحانی دلسوز و ارزشمند بود. در واقع جامعه تعلیمات اسلامی، ریشه در جلسات جمعیت پیروان قرآن که با همکاری کسبه متدینین بازار و جمعی از مردم به رهبریت ایشان تشکیل گردید.

اساس کار جمعیت پیروان قرآن و جامعه تعلیمات اسلامی، امربه معروف و نهی از منکر و مبارزه با بی حجابی و بی دینی بود و معتقد بود که هدایت و سعادت را در غیر از قرآن و اهل البیت علیهم السلام نباید جستجو کرد و اعتقاد داشت مدرسه و آموزش و پرورش یکی از ارکان مهم برای هدایت،‌سعادت‌،‌خوشبختی انسان می باشد به همین منظور به فکر تاسیس مدرسه افتاد و اولین مدرسه را تحت عنوان مدرسه جعفری اسلامی در خیابان وحدت اسلامی تهران تاسیس نمود.

موضوع مدرسه سازی و مدرسه داری به جایی رسید که در یک برهه از زمان (‌قبل از انقلاب) 220 مدرسهو حدود 80 هزار دانش آموزدر مدارس جامعه تعلیمات اسلامی مشغول تحصیل بودند و به دنبال تربیت انسان صالح و تربیت شهروند صالح به استناد آیه قرآن ؛

«وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزبُور مِنْ بَعْدِ الذِکر اَن الارضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصالِحُون»  انبیاء‌/ آیه 5

و مادر زبور پس از تورات نوشته ایم که این زمین رابندگان صالح من به میراث خواهند برد، بودند.

هم اکنون جامعه تعلیمات اسلامی خود را تابع ولایت مطلقه فقیه مفهوماً و مصدقاً یعنی مقام معظم رهبری حضرت آیه الله العظمی امام خامنه ای دام عزه به نیابت از حضرت ولی عصر (عج) پرچم دار نگهبان صراط مستقیم است میداند.و از قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و دیگر منابع اسلامی به عنوان بزرگترین منابع حکمت عملی حداکثر استفاده را می نماید.

جامعه تعلیمات اسلامی معتقد به گفتمان فرهنگی براساس صلح و صفا ، مهر و محبت ،‌دوستی و تفاهم بین تمام نِحله ها می باشد.جامعه تعلیمات اسلامی خود را ملزم به تمرکز برسند تحول بنیادین به عنوان محور ارتقاء کیفیت،جایگاه مدارس جامعه تعلیمات اسلامی به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت اسلامی، تاکید بر توسعه متوازن ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت رسمی عمومی، توجه  خاص به بنیان خانواده، مشارکت پذیری و مشارکت جویی، زمینه سازی برای ایجاد وفاق حداکثری،آینده اندیشی،‌آینده پژوهی آینده نگری،‌آینده دوری، حمایت از ایده های نو و نظریه های بومی، بستر سازی و تسهیل حضور گسترده پرنشاط مدیران در اجرای برنامه های جامعه تعلیمات اسلامی، ایجاد بستر مناسب برای هم اندیشی و تبادل اطلاعات بین مدیران و کارشناسان جامعه، دستیابی به سیاست ها و راهبردهای کلان آموزش و پرورش می داند.

در پایان مدت اشتغال خودمان را در مدارس جامعه تعلیمات اسلامی،‌یک آزمایش الهی و فرصت برای خدمت به دانش آموزان، همکاران و مردم ارزشمند میهن اسلامی می دانیم .

                                                                                                  وَ اخِرُ دَعْوانا اَنِ الْحَمْدُلله رَبِ العالمین

25 فروردین ماه 1397 مصادف با 27 رجب 1439

احادیث مدیریتی احادیث مدیریتی

بیان احادیث مدیریتی بیان احادیث مدیریتی

اجلاس مدیران مدارس - مرداد ماه 1400 اجلاس مدیران مدارس - مرداد ماه 1400


اختتامیه قرارگاه فرزندان رمضانی اختتامیه قرارگاه فرزندان رمضانی


سخنرانی آقای دکتر حیدری در برنامه قرارگاه فرزندان رمضان سخنرانی آقای دکتر حیدری در برنامه قرارگاه فرزندان رمضان


آغاز سال تحصیلی 1400- 1399 آغاز سال تحصیلی 1400- 1399


بیان حدیث بیان حدیث

احادیث مدیریتی احادیث مدیریتی


احادیث مدیریتی احادیث مدیریتی

احادیث مدیریتی احادیث مدیریتی


بیان حدیث بیان حدیث

بیان حدیث بیان حدیث

بیان احادیث مدیریتی بیان احادیث مدیریتی

احادیث مدیریتی احادیث مدیریتی


بیان حدیث بیان حدیث